Google Scholar: citas
¿Cuándo un contenido académico tiene significado para el alumno? Implicaciones didácticas
Jiménez Gómez, Emma
Marín Martínez, Nicolás

Fecha: 1996
Resumen: The importance of identifying the prior ideas of students on a given content is based, among other reasons, on the need to accommodate the teaching processes to the cognitive peculiarities of the pupils. However, individuals tend to develop ideas or conceptions only for some academic purpose, that is to say for those that are meaningful to them. Hence the need to establish some observable criterion that permits classification of the content teaching purpose by their degree of meaning level, whose science education interest resides in the utilization of accepted teaching techniques with the said meaning level.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Esquema d'assimilació ; Continguts acadèmics ; Conceptes significatius ; Criteri de significació ; Concepte de ddpe
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 323-330, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21463
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-jimenez-marin
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4208


8 p, 433.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2007-12-18, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir