Google Scholar: citations
Qué piensan los profesores de cómo se debe enseñar
Fernández González, José
Elortegui, N.

Date: 1996
Abstract: Authors propose different types of teacher after working with a group of Primary and Secondary teachers in the Science area. In a structuralistic way, differentiating elements were determinated and abehaviour models in teachingllearning tasks» were established with the intention of expliciting theories behind each practice and, therefore, opening the way to its analysis and evolution.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Ley General de Educación (1970) ; Movimientos de Renovación Pedagógica (MRP) ; Realitat-model-pensament ; Models didàctics ; Professor transmissor ; Professor tecnològic ; Professor artesà ; Professor descubridor ; Professor constructor
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 331-342, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/56871
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-fernandez-elotergui
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4209


12 p, 675.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-18, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir