Date: |
1996 |
Abstract: |
This paper reports the first stage of a project investigating college novice students' interpretations and uses of different realisations of the concept of variable, namely: as unknown, as general number, in functional relationships. In particular, we present and discuss the reliability of a questionnaire that aimed at providing a first students' profile concerning their interpretations and uses of variable. Finally, initial results obtained by analysing students' responses are outlined. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Variable com a incógnita ;
Variable com a número general ;
Variable en relació funcional ;
Càlcul diferencial i integral ;
Fórmula de Spearman-Brown ;
Subtests ;
Interpretació de la variable |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 351-363, ISSN 2174-6486 |