Google Scholar: citations
Diseño de un cuestionario de diagnóstico acerca del manejo del concepto de variable en el álgebra
Trigueros, M.
Reyes, A.
Ursini, Sonia
Quintero, R.

Date: 1996
Abstract: This paper reports the first stage of a project investigating college novice students' interpretations and uses of different realisations of the concept of variable, namely: as unknown, as general number, in functional relationships. In particular, we present and discuss the reliability of a questionnaire that aimed at providing a first students' profile concerning their interpretations and uses of variable. Finally, initial results obtained by analysing students' responses are outlined.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Variable com a incógnita ; Variable com a número general ; Variable en relació funcional ; Càlcul diferencial i integral ; Fórmula de Spearman-Brown ; Subtests ; Interpretació de la variable
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 351-363, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21465
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-trigueros-reyes-ursini-etal
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4211


14 p, 539.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2007-12-18, last modified 2022-02-19



   Favorit i Compartir