Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/22388
Modos espontáneos de razonar : un análisis de su incidencia sobre el aprendizaje del conocimiento físico a nivel universitario básico
Salinas de Sandoval, J.
Cudmani, L. C.
Pesa de Danón, M.

Data: 1996
Resum: The acquisition of knowledge in different domains may share certain general ways of reasoning; but besides this, each specific domain may require specific ways of reasoning. In this paper we identify and we characterize four manifestations of spontaneous ways of reasoning, and we analize up to what extent they act as obstacles for a meaningful learning of scientific knowledge about simple electric circuits. Finally, we suggest some general ways in which our results may be taken into account into order to improve basic physics teaching at the universities.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Fenòmens físics ; Esquemes cognoscitivus espontanis ; Construccions conceptuals ; Comunitat científica ; Raonament monoconceptual
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 209-220, ISSN 0212-4521



12 p, 499.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-12-19, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir