Una aproximación a las representaciones del alumnado sobre el Universo
Afonso López, R. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro)
Bazo González, C. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro)
López, M. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro)
Macau Fábrega, Mª D. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro)
Rodríguez Palmero, Mª L. (Centro de profesores de La Laguna (La Laguna, Santa Cruz de Tenerife). Grupo Anambro)
Date: |
1995 |
Abstract: |
This study explains how the children from secondary school (age 14-18) represent the structure of the universe and the way it may be useful in daily teaching. The results obtained describe the same conceptualization difficulties that the younger students already have, as well as the need for studying deeply the process for learning of those students as far as, having dealt with those contents before, they have not reached the expected scientific knowledge concerning the topic. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Concepció geocèntrica ;
Concepció heliocèntrica ;
Concepció acèntrica ;
Sistemes estelars ;
Galàxies |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 327-335, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21421
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v13-n3-afonso-bazo-lopez-etal
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4253
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2008-01-07, last modified 2022-02-19