Imatges i Símbols: Relacions Afectives i de Gènere [102583]
Martorell Soldevila, Nuria
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Images and Symbols: Emotional and Gender Relationships
Título variante: Imágenes y Símbolos: Relaciones Afectivas y de Género
Fecha: 2020-21
Resumen: L'estudi de les diferents formes d'interpretació i producció dels sistemes simbòlics de la nostra cultura ens permeten conèixer aspectes importants de les representacions mentals i també d'aspectes funcionals de l'individu, la qual cosa constitueix una eina important de diagnòstic i intervenció d'ordre psicològic i pedagògic. 1. Estudi de les representacions mentals expressades a través de diferents sistemes de simbolització: temes d'ordre cognitiu, i en especial d'ordre socio-afectiu i de gènere. 2. Estudi de l'evolució i la construcció d'alguns sistemes de símbols i signes de la nostra cultura (construcció dels significats del llenguatge, dels objectes, de les imatges gràfiques (dibuix), audiovisuals, etc. ) per part de la població infantil i adulta. Mecanismes psicològics i funcionals d'elaboració i d'interpretació d'aquests sistemes simbòlics. 3. Utilització dels estudis anteriorment esmentats com a instrument d'anàlisi psicològica i psicopedagògica de les conductes de simbolització en diversos temes en general i, en particular, en els esmentats temes d'ordre socio-afectiu i de gènere 4. Aportació d'enfocaments psicopedagògics conseqüents, d'utilitat en tasques de diagnòstic i reeducació específica. En acabar l'assignatura l'alumnat hauria de ser capaç de: 1. Conèixer les relacions entre alguns sistemes de simbolització pròpies de la nostra cultura i l'evolució de les representacions mentals de l'individu. 2. Conèixer els mecanismes psicològics que tenen lloc quan els individus construeixen aquests sistemes 1 2. Conèixer els mecanismes psicològics que tenen lloc quan els individus construeixen aquests sistemes de simbolització (llenguatge, accions simbòliques, imatges, dibuix, escriptura, etc. ). Quan els han d'entendre i quan els han de produir. 3. Utilitzar els esmentats sistemes de simbolització com a eines d'exploració sobre temes diversos, en especial els temes d'ordre socio-afectiu i de gènere. 4. Utilitzar diferents sistemes de simbolització en tasques d'ordre psicològic i psicopedagògic.
Resumen: El estudio de las diferentes formas de interpretación y producción de los sistemas simbólicos de nuestra cultura nos permiten conocer aspectos importantes de las representaciones mentales y también de aspectos funcionales del individuo, lo que constituye una herramienta importante de diagnóstico e intervención psicológica y pedagógica. Objetivos 1. Estudio de las representaciones mentales expresadas a través de diferentes sistemas de simbolización: temas de orden cognitivo, y en especial de orden socio-afectivo y de género. 2. Estudio de la evolución y la construcción de algunos sistemas de símbolos y signos de nuestra cultura (construcción de los significados del lenguaje, de los objetos, de las imágenes gráficas (dibujo), audiovisuales, etc. ) por parte de la población infantil y adulta. Mecanismos psicológicos y funcionales de elaboración y de interpretación de estos sistemas simbólicos. 3. Utilización de los estudios anteriormente mencionados como instrumento de análisis psicológico y psicopedagógica de las conductas de simbolización en diversos temas en general y en particular en los mencionados temas de orden socio-afectivo y de genero 4. Aportación de enfoques psicopedagógicos consecuentes, de utilidad en tareas de diagnóstico y reeducación específica. Al finalizar la asignatura el estudiantado debería ser capaz de: 1. Conocer las relaciones entre algunos sistemas de simbolización propias de nuestra cultura y la 1 1. Conocer las relaciones entre algunos sistemas de simbolización propias de nuestra cultura y la evolución de las representaciones mentales del individuo. 2. Conocer los mecanismos psicológicos que tienen lugar cuando los individuos construyen estos sistemas de simbolización (lenguaje, acciones simbólicas, imágenes, dibujo, escritura, etc. ). Cuando los deben entender y cuando los han de producir. 3. Utilizar los mencionados sistemas de simbolización como herramientas de exploración sobre temas diversos, en especial los temas de orden socio-afectivo y de género. 4. Utilizar diferentes sistemas de simbolización en tareas de orden psicológico y psicopedagógico.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Psicologia [2502443]
Plan de estudios: Grau en Psicologia [954]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 114.8 KB

Anglès
7 p, 114.0 KB

Castellà
7 p, 114.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-17, última modificación el 2023-01-28



   Favorit i Compartir