Il problema della comunicazione linguistica a scuola : il linguaggio scientifico e chimico in particolare
Borsese, Aldo (Istituto di Chimica Generale (Gènova, Itàlia). Gruppo di Didattica della Chimica)
Fecha: |
1994 |
Resumen: |
In this work first of al1 we notice the importance of linguistic communication at school and we underline the fact that every teacher, regardless of his discipline, has the problem of making himself understood. Then, for what concernes scientific language, we give some methodological directions. Finally we give prominence to chemical language and to the role that this language could have in teaching. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Italià |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 333-337, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21372
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n3-borsese
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4419
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2008-01-10, última modificación el 2022-02-19