Acollida i inclusió de les persones immigrants [101671]
Girós Calpe, Roser
Essomba Gelabert, Miquel Àngel
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Hosting and Inclusion of Immigrants
Título variante: Acogida e inclusión de las personas inmigrantes
Fecha: 2020-21
Resumen: L'assignatura contribueix a conèixer les dinàmiques pròpies dels processos migratoris al nostre país i a Europa, comprendre'n la seva complexitat i adquirir una mirada estratègica sobre com gestionar la diversitat cultural en l'acollida i la inclusió de persones immigrades en les societats multiculturals, amb una atenció preferent a l'àmbit educatiu. Els objectius principals que es persegueixen són: Comprendre les causes i dinàmiques dels processos migratoris contemporanis des de la mirada dels règims de mobilitat. Entendre els factors que incideixen en el desenvolupament dels processos d'acollida i inclusió de les persones immigrades. Conèixer el marc normatiu i les seves implicacions per a l'educació. Entendre el valor i el significat de les polítiques culturals i els models de gestió de la diversitat cultural en els processos d'inclusió de la població immigrada. Conèixer programes i projectes interculturals en educació social, en l'àmbit de l'educació formal e informal. Conèixer les dinàmiques d'acollida, escolarització i transició educativa associades a l'alumnat de família immigrada Comprendre els factors socials que generen racisme a la societat i les estratègies d'una educació antiracista 1.
Resumen: La asignatura contribuye a conocer las dinámicas propias de los procesos migratórias dentro de nuestro país y en Europa, comprender su complejidad y adquirir una mirada estratégica sobre como gestionar la diversidad cultural en la acogida e inclusión de personas migrantes en sociedades multiculturales, con una atención preferente al ámbito educativo. Se persiguen los objetivos de: Comprender las causas y dinámicas de los procesos migratorios contemporáneos desde la mirada de los regímenes de movilidad. Entender los factores que inciden en el desarrollo de los procesos de acogida e inclusión de personas inmigradas. Conocer el marco normativo y sus implicaciones para la educación. Entender el valor y el significado de las políticas culturales y los modelos de gestión de la diversidad cultural en procesos de inclusión de la población inmigrada. Conocer programas y proyectos interculturales en educación social, en ámbito de la educación formal e informal. Conocer dinámicas de acogida, escolarización y transición educativa asociadas al alumnado de familia inmigrada. Comprender los factores sociales que generen racismo en la sociedad y las estrategias de una 1 Comprender los factores sociales que generen racismo en la sociedad y las estrategias de una educación anti-racista.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Social [2500260]
Plan de estudios: Grau en Educació Social [827]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 134.7 KB

Anglès
6 p, 113.3 KB

Castellà
6 p, 113.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-24, última modificación el 2023-07-22



   Favorit i Compartir