Adquisició i processament del llenguatge [101730]
Soler Vilageliu, Olga
Aparici Aznar, Melina
Resina Curado, Paula
Camus Torres, Alondra
Caño Melero, María Inés
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Título variante: Language Acquisition and Processing
Título variante: Adquisición y procesamiento del lenguaje
Fecha: 2020-21
Resumen: Aquesta assignatura de primer curs preten donar eines als estudiants per a que assoleixin coneixements fonamentals sobre dos temes cabdals en la psicolingüística: com adquirim el llenguatge a la infància i com el processem. Quan l'estudiant acabi l'assignatura serà capaç de: - reconèixer i descriure les principals orientacions teòriques en l'estudi de la psicolingüística i l'adquisició del llenguatge - enumerar els trets característics del llenguatge i les seves funcions 1 - descriure les diferents fases del processament del llenguatge humà i les representacions internes associades a aquest processament - descriure i conèixer les etapes en les quals s'assoleixen les habilitats lingüístiques i comunicatives des la infantesa fins l'edat adulta - identificar les diferents metodologies de recollida de dades i estudi de la psicolingüística - relacionar el desenvolupament del llenguatge amb altres processos (cognitius i socials) - detectar dificultats en les etapes inicials de l'adquisició del llenguatge.
Resumen: Esta asignatura de primer curso pretende dar herramientas a los estudiantes para que alcancen conocimientos fundamentales sobre dos temas fundamentales en la psicolingüística: cómo adquirimos el lenguaje en la infancia y como lo procesamos. Cuando el estudiante termine la asignatura será capaz de: - reconocer y describir las principales orientaciones teóricas en el estudio de la psicolingüística y la adquisición del lenguaje - enumerar los rasgos característicos del lenguaje y sus funciones - describir las diferentes fases del procesamiento del lenguaje humano y las representaciones internas asociadas a este procesamiento - describir y conocer las etapas en las que se alcanzan las habilidades lingüísticas y comunicativas diciembre la infancia hasta la edad adulta 1 - identificar las diferentes metodologías de recogida de datos y estudio de la psicolingüística - relacionar el desarrollo del lenguaje con otros procesos (cognitivos y sociales) - detectar dificultades en las etapas iniciales de la adquisición del lenguaje.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Logopèdia [2500893]
Plan de estudios: Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1336] ; Grau en Logopèdia [1383] ; Màster Universitari en Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge [1463] ; Grau en Logopèdia [828]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
7 p, 128.4 KB

Anglès
6 p, 124.6 KB

Castellà
6 p, 125.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2020-07-24, última modificación el 2023-01-27



   Favorit i Compartir