Google Scholar: citations
El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias
Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)

Date: 1994
Abstract: The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. Differences between sex and age groups are remarkable, but the major finding is that only physicists show a suitable pattern lacking alternative conceptions about Physics topics, while other science careers not only have a lot of alternative conceptions but also science and non-science teachers show similar patterns. We claim a pre-service teacher education more based on conceptual change aimed to avoid teachers' alternative conceptions in basic science contents of different areas.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Disseny curricular ; Professors de ciències ; Avaluació docent ; Força i velocitat ; Principi de conservació de l'energia ; Direcció del moviment ; Forces compensadores ; ANOVA ; Test de Scheffé ; Tutories ; Assignació administrativa d'assignatures a professors
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21319
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n1-vazquez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4478


12 p, 553.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2008-01-15, last modified 2022-10-27



   Favorit i Compartir