visitante ::
identificación
|
|||||||||||||||
Buscar | Enviar | Ayuda | Servicio de Bibliotecas | Sobre el DDD | Català English Español |
Página principal > Artículos > Artículos publicados > El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias |
Fecha: | 1994 |
Resumen: | The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. Differences between sex and age groups are remarkable, but the major finding is that only physicists show a suitable pattern lacking alternative conceptions about Physics topics, while other science careers not only have a lot of alternative conceptions but also science and non-science teachers show similar patterns. We claim a pre-service teacher education more based on conceptual change aimed to avoid teachers' alternative conceptions in basic science contents of different areas. |
Derechos: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: | Castellà |
Documento: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: | Disseny curricular ; Professors de ciències ; Avaluació docent ; Força i velocitat ; Principi de conservació de l'energia ; Direcció del moviment ; Forces compensadores ; ANOVA ; Test de Scheffé ; Tutories ; Assignació administrativa d'assignatures a professors |
Publicado en: | Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14, ISSN 2174-6486 |
12 p, 553.3 KB |