Google Scholar: citas
Análisis de errores conceptuales en geología a partir de las expresiones gráficas de los estudiantes
Lillo Beviá, J.

Fecha: 1994
Resumen: Detection of misconceptions by pupil's drawings permits us to have evidence of some misconceptions wich would have gone unnoticed interpreting only their vocal or writing expressions. Investigation on fossil and fossilisation, internal structure of the Earth, origin of mountains and others, reinforces the previous affirmation and permits us to recommend the non-utilisation of sequential drawings containing high conceptual charge, in order to simplify complex geological processes, because that simplification generates new misconceptions.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Estructura interna de la terra ; Origen de les roques ; Origen dels fòssils ; Origen de les muntanyes ; Dibuixos seqüencials ; Errors conceptuals ; Seqüències sedimentàries de l'origen del carbó ; Formació d'escull ; Origen del sistema solar
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 39-44, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21327
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n1-lillo
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4482


6 p, 187.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-15, última modificación el 2022-03-06



   Favorit i Compartir