Escola Profissional de Arqueologia (1990-2000) : experiência a conciliar formação, investigação e conservação preventiva numa escola pública
Tavares Dies, Lino

Data: 2000
Resum: L'any 1990 va ser creada l'Escola Professional d'Arqueologia, escola pública amb perspectiva nacional, procurant respondre a les necessitats del país, avaluades a partir de l'experiència de les dècades dels 70 i 80, desenvolupant el paper de les associacions institucionals. Aprofitant l'oportunitat de creació d'aquest tipus d'escoles, s'ha procurat respondre, com a element afegit, als factors de rendibilització en intervencions arqueològiques, fent servir els conexeixements obtinguts a partir de l'experiència dels treballs arqueològics iniciats en 1980 en el lloc on està situada, i que portaren a la descoberta de Tongobriga, i, per tant, al treball de camp permanent, a les exigències de treball de laboratori,a les necessitats globals de recerca, manteniment, conservació i divulgació.
Resum: En 1990 fue creada la Escuela Profesional de Arqueología, escuela pública con perspectiva nacional, procurando responder a las necesidades del país, evaluadas a partir de la experiencia de las décadas de los 70 y los 80, desarrollando un papel de asociaciones institucionales. Aprovechando la oportunidad de crear este tipo de escuelas y procurando responder como elemento de calidad añadido la rentabilización en intervenciones arqueológicas, utiliza la enseñanza obtenida de la experiencia de los trabajos arqueológicos iniciados en 1980 en el lugar donde está situada y que conducen al descubrimiento de Tongobriga, es decir, el trabajo de campo permanente, las exigencias de laboratorio, las necesidades globales de investigación, mantenimiento, conservación y divulgación.
Resum: In 1990 the Professional School of Archaeology was created in Portugal. This state school, with a national scope, intends to fulfill the needs of the country, as evaluated from the experience of the previous decades, and develope a role as an associative institution. . Benefiting from the opportunity to create these kind of schools and trying to include, as a qualitative plus, the rendibilization of archaeological excavations, it uses the knowledge gained from the archaeological research conducted since 1980 in the same location where the school is situated and that has led to the discovery of Tongobriga: the necessity of continuous fieldwork and laboratory tasks and the global necessities of research, maintenance, preservation and dissemination.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Portuguès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Treballs d'arqueologia, N. 6 (2000) , p. 116-130, ISSN 2339-6490

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/29273


15 p, 59.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Treballs d'arqueologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir