Google Scholar: citas
La necesidad de un cambio metodológico en la enseñanza del equilibrio químico : limitaciones del principio de Le Chatelier
Quílez Pardo, Juan (IB José Ballester (València))
Solaz-Portolés, Joan Josep (IB Lliria (València))
Castelló Hernández, Manuel (IB Aldaia (València))
Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)

Fecha: 1993
Resumen: This paper studies the didactic approach used in teaching Le Chatelier's Principle, showing that its usual formulation is ambiguous, and reports the way Chemistry textbooks use this principle in some specific cases with no mention of its limitations. The second part of this work analyses the strategies carried out by chemistry teachers when dealing with a specific equilibrium problem. It is shown how the usual methodology practised in both cases may lead to very important misconceptions, so a new methodological performance is proposed to achieve a real significative learning.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Resolució de problemes ; Comportament àcid-base ; Reaccions d'oxidació-reducció ; Reaccions de precipitació ; Desplaçaments d'un sistema en equilibri ; Principi de Le Chatelier-Braun ; Química ; Fracció molar de nitrògen ; Bases de la termodinàmica ; Aprenentatge memorístic i repetitiu ; Pensament divergent ; Aprenentatge significatiu
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 281-288, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21266
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v11-n3-quilez-solaz-castello-etal
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4506


8 p, 468.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-17, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir