Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/23412
Aprendizaje por descubrimiento : principios y aplicaciones inadecuadas
Barrón Ruiz, A.

Data: 1993
Resum: This article deals with a critical analysis of the practical applications of discovery learning. To this end, the principles on which we have reconstructed that theory of learning are used, according to a constructivist foundation of cognitive activity as a conjectural activity, mediated by sociocultural orientations. This article is based on previous research by the author (Barrón 1989, 1991a, 1991b). After defining and establishing the theoretical principles, the inadequate practical applications of discovery learning are examined, derived, in some cases, from an empiricist concept of discovery, and in others, from a acientific reductionism», «individualist», or «mechanistic» concepts of leaming by discovery.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Construcció intrapsíquica ; Epistemologia postpositivista ; Procés de resolució significativa de problemes ; Comprovació d'hipòtesis ; Producció d'errors ; Aprenentatge inductiu ; Concepció empirista del descobriment ; Aprenentatge per assaig i error ; Reduccionisme "cientista" ; Concepcions mecanicistes de l'aprenentatge per descobriment
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 3-11, ISSN 0212-4521



9 p, 544.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-25, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir