Google Scholar: citas
Aprendizaje por descubrimiento : principios y aplicaciones inadecuadas
Barrón Ruiz, A.

Fecha: 1993
Resumen: This article deals with a critical analysis of the practical applications of discovery learning. To this end, the principles on which we have reconstructed that theory of learning are used, according to a constructivist foundation of cognitive activity as a conjectural activity, mediated by sociocultural orientations. This article is based on previous research by the author (Barrón 1989, 1991a, 1991b). After defining and establishing the theoretical principles, the inadequate practical applications of discovery learning are examined, derived, in some cases, from an empiricist concept of discovery, and in others, from a acientific reductionism», «individualist», or «mechanistic» concepts of leaming by discovery.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Construcció intrapsíquica ; Epistemologia postpositivista ; Procés de resolució significativa de problemes ; Comprovació d'hipòtesis ; Producció d'errors ; Aprenentatge inductiu ; Concepció empirista del descobriment ; Aprenentatge per assaig i error ; Reduccionisme "cientista" ; Concepcions mecanicistes de l'aprenentatge per descobriment
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 3-11, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39770
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v11-n1-barron
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4545


9 p, 544.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-01-25, última modificación el 2021-12-12



   Favorit i Compartir