Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/23516
Aproximación al conocimiento práctico personal de los profesores de Matemáticas de EGB
Blanco Nieto, L.

Data: 1992
Resum: This work is placed in the teacher thinking paradigm and wants to show some outcomes from a research in teacher training in order to study the teachers' personal practical knowledge. We have used the qualitative method, mainly, the classroom observation, the interview, and the stimulated recall. It is specifically about two examples of mathematics teaching: the teaching of mathematical concepts and problem solving in primary schools.
Drets: Article de fons Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Principi de variabilitat matemàtica ; Resolució de problemes ; Identificació de dades i incògnita ; Anàlisi del problema ; Ensenyament de les matemàtiques
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 195-200, ISSN 0212-4521



6 p, 331.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-01-30, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir