Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/23542
Características de los ejercicios de prácticas de laboratorio incluidos en los libros de textos de Ciencias utilizados en Cataluña
Tamir, P. (Hebrew University (Jerusalem, Israel))
García Rovira, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències Experimentals)

Data: 1992
Resum: The laboratory exercices in science textbooks used in grades 9 to 12 in Catalonian schools were content analyzed by three instruments: The Inquiry Leve1 Index (ILI), the Laboratory Assessment Inventory (LAI) and the Laboratory Dimenssions Inventory (LDI). The analysis was carried out by 24 teachers under the guidance of two science educators as an assignment in an in-service course on teaching and evaluation in the laboratory. It was found that the number of laboratory exercises offered in Catalonian science texbooks is rather small compared with texbooks in countries such as the U. K. and U. S. A. Most of the exercises are of low inquiry level featuring manipulation but missing high other inquiry skills such as formulating questions and hypotheses, designing experiments, etc. The relationship between practical work and theory is hardly indicated and the potential of the laboratory as a means to enhancing concept learning andlor developing social skills are hardly being considered. There is an urgent need to reform laboratory work in Catalonian schools.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Exercicis de laboratori ; Conceptes ; Procediments ; Reforma educativa ; Professors de ciències ; Materials d'estudi ; Avaluació dels estudiants ; Aprenentatge cooperatiu ; Llibres de text ; Nivell d'indagació ; Observació ; Obtenció de mesures ; Manipulació d'aparells ; Registre de resultats
Publicat a: Enseñanza de las Ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 3-12, ISSN 0212-4521



10 p, 383.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-02-01, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir