El papel del péndulo en la construcción del paradigma newtoniano
Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Fecha: |
1992 |
Resumen: |
This paper shows the important role of one of the most common instruments, the pendulum, in the construction of the newtonian paradigm. From the analysis of some interesting applications carried out by the greatest scientists of that time, we conclude that the appropriate use of the pendulum in the classroom can be an easy way to introduce historical and epistemological evolution of basic physical concepts. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Galileu ;
Llei de l'isocronisme pendular ;
Huygens i el pèndul ;
Medició del temps ;
Força centrífuga ;
Conservació de l'energia ;
Newton i el pèndul ;
Massa, pes i teoria de la gravitació universal ;
Hooke i el pèndul ;
Anàlisi del moviment planetari ;
Pèndul de Focault ;
Sistemes de referència inercials o privilegiats |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 95-100, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/39894
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v10-n1-solaz-sanjose
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4657
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2008-02-01, última modificación el 2022-06-21