Google Scholar: citations
L'insegnamento dell'italiano fra diacronia e sincronia : analisi di alcune strutture sintattiche tra lingua arcaica e parlato contemporaneo
Buono, Benedict

Date: 1998
Abstract: How to use the history of language when teaching Italian. This paper deals with the possibility of studying some constructions in old Italian, trying to identify them in modern spoken Italian. I try to discover if it would be possible to establish a real contact between diachronic studies and the synchronic analysis of syntax, trying to make the teaching of the history of language useful and effective.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Italià
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Quaderns d'Italià, N. 3 (1998) , p. 73-81, ISSN 2014-8828

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/QuadernsItalia/article/view/26208
Adreça original: https://revistes.uab.cat/quadernsitalia/article/view/v3-buono
DOI: 10.5565/rev/qdi.409


9 p, 38.0 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Quaderns d'italià
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-10-29



   Favorit i Compartir