The association between cognitive and language skills in Catalan aphasia
Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Muntané Sánchez, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)
Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2022
Resumen: People with aphasia (PWA) often present other cognitive deficits (Caplan et al. , 2013; Wall et al. , 2017) argued to contribute to their linguistic impairment (Christensen et al. , 2018; Choinski et al. , 2020). The goal of the present study is to explore the relationship between cognitive and linguistic abilities in a group of Catalan-speaking aphasics evaluated with the Catalan version of the Comprehensive Aphasia Test (CAT; Swinburn et al. , 2004; adaptation by Salmons et al. , 2021).
Ayudas: Ministerio de Ciencia e Innovación Project FFI2017-87699-P
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Pòster de congrés
Materia: Aphasia ; Language ; Cognition ; Assessment
Publicado en: International Aphasia Rehabilitation Conference. Philadelphia, : 2022



1 p, 298.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Contribuciones a jornadas y congresos > Pósters

 Registro creado el 2022-06-28, última modificación el 2022-07-01



   Favorit i Compartir