Didàctica de l'Anglès [44310]
Moore de Luca, Emilee
Dooly Owenby, Melinda
Torras Vila, Berta
Kelsall, Sophie Jeanine
Kruszynska, Klaudia Anna
Naves Nogues, Maria Teresa
Souchard, Benjamin
Pratginestós Pou, Celia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Teaching English as a Foreign Language
Título variante: Didáctica del Inglés
Fecha: 2022-23
Resumen: Aquesta assignatura aspira que els i les futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies docents bàsiques d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents d'anglès al llarg de tota la vida professional. Aquesta aspiració es concreta en els objectius següents: Familiaritzar-se amb els principis bàsics pedagògics i de política lingüística que inspiren els currículums catalans de llengües estrangeres. Familiaritzar-se amb els fonaments psico-socio-lingüístics de l'aprenentatge de llengües estrangeres en medi institucional identificats a partir de la recerca. Desenvolupar estratègies d'ensenyament de llengües estrangeres en consonància amb la recerca sobre aprenentatge de llengües i les característiques de l'alumnat i del context. Dissenyar i seleccionar materials, activitats i seqüències didàctiques adequades a aprenents concrets, segons els principis establerts als currículums catalans de llengües estrangeres per a l'educació secundària i EOI. Dissenyar i seleccionar materials, activitats d'avaluació adequats als aprenents basades en els principis pedagògics contrastats i les recomanacions del MECR i dels currículums catalans de llengües estrangeres. Identificar i analitzar els trets característics de bones pràctiques docents en aules de llengua 1 Identificar i analitzar els trets característics de bones pràctiques docents en aules de llengua estrangera. Autoavaluar la pròpia pràctica docent, identificar fortaleses i debilitats i proposar-se un pla de millora concret i realista Utilitzar els coneixements didàctics, lingüístics i discursius avançats per escriure, adaptar i editar textos orals i escrits adaptats a les necessitats dels estudiants. Col·laborar estretament amb altres docents en formació en l'assoliment dels objectius formatius, mitjançant la cooperació en la execució de les tasques assignades. Amb independència de les certificacions lingüístiques presentades a l'oficina de pre-inscripció, l'estudiant que vulgui matricular aquesta assignatura és un candidat a professor o professora d'anglès, per la qual cosa és responsable d'accedir al curs en condicions de ser un bon model lingüístic. Per tant, ha de ser capaç d'expressar-se en llengua anglesa oralment i per escrit amb adequació, fluïdesa i correcció gramatical, lèxica i fonètica tant en situacions ordinàries com en tota la varietat de situacions professionals: debats, informes, presentacions orals, gestió de la comunicació a l'aula, explicacions a professionals i a alumnes, etc. També ha de ser capaç de llegir en llengua anglesa amb un alt grau de comprensió textos informatius i textos professionals de divulgació i recerca. El MUFPS de l'UAB s'alinea amb els plantejaments europeus de promoció activa de les competències plurilingües. Així, s'espera de l'estudiant una actitud receptiva, apreciativa i, en definitiva, oberta cap a l'ús d'altres llengües que no siguin la de la pròpia especialitat, tant si l'estudiant les parla com si no.
Resumen: This subject is aimed at future teachers of English as a Foreign Language (TEFL) so that they may become familiar with basic teaching strategies for teaching English to teenagers and adults in institutional contexts and acquire basic knowledge and skills to help them continue to improve as teachers of English throughout their professional lives. These goals are based on the following learning objectives: To become familiar with the basic principles underlying Catalan language policies relating to foreign languages in educational curricula. To become familiar with the basics of the psycho-sociolinguistic principles of learning foreign languages in institutional environments, supported by research in the field. To develop strategies for teaching foreign languages that are coherent with current research about language learning, student needs and the learning context. To design and select materials, activities and lesson/unit plans that are appropriate for the learners, according to the principles established in Catalan curricula concerning foreign languages in compulsory and post-compulsory secondary education and Official Language Schools (Escola Oficial d'Idiomes, EOI). To design and select teaching and assessment materials that are appropriate for students and based on evidence-based pedagogical principles and recommendations from the CEFL and the Catalan foreign languages curricula. To identify and analyse the characteristics of good teaching practices in foreign language classrooms. To be able to assess one's own teaching, to identify strengths and weaknesses and to establish a 1 To be able to assess one's own teaching, to identify strengths and weaknesses and to establish a concrete and realistic plan for improvement. To become familiar with oral and written text genres taught in schools and their characteristics. To use advanced didactic, linguistic and discursive knowledge to write, adapt and edit oral and written texts adapted to students' needs. Collaborate with other student-teachers to achieve the training objectives by cooperating in the completion of the learning tasks. Regardless of the language certificates handed in at the pre-enrolment stage, students taking this subject are reminded that on completing all course requirements they are eligible to be English teachers, meaning that they need to be strong language models for students. Students who enrol in this subject are expected to be able to express themselves fluently, accurately and appropriately in English - in terms of grammar, vocaulary and pronunciation - in everyday situations and in all situations related to the teaching profession (debates, reports, oral presentations, classroom management, etc. ). They should also be able to read and comprehend informative, literary and professional texts without difficulty. This Master's Degree is aligned with European policies and guidelines promoting plurilingual competences. For this reason, it is expected that students display a receptive, appreciative an open attitude to the use of languages other than English in this course, whether known to the student or otherwise.
Resumen: Esta asignatura aspira que los y las futuras docentes de inglés se familiaricen con las estrategias docentes básicas de enseñanza del inglés como lengua extranjera a adolescentes y adultos en contextos institucionales, y adquieran conocimientos y habilidades básicas de auto-formación que les ayuden a continuar mejorando como docentes de inglés a lo largo de toda la vida profesional. Esta aspiración se concreta en los objetivos siguientes: Familiarizarse con los principios básicos pedagógicos y de política lingüística que inspiran los currículos catalanes de lenguas extranjeras. Familiarizarse con los fundamentos psico-socio-lingüísticos del aprendizaje de lenguas extranjeras en medio institucional identificados a partir de la investigación. Desarrollar estrategias de enseñanza de lenguas extranjeras en consonancia con la investigación sobre aprendizaje de lenguas y las características del alumnado y del contexto. Diseñar y seleccionar materiales, actividades y secuencias didácticas adecuadas a aprendices concretos, según los principios establecidos en los currículos catalanes de lenguas extranjeras para la educación secundaria y EOI. Diseñar y seleccionar materiales, actividades de evaluación adecuados a los aprendices basadas en los principios pedagógicos contrastados y las recomendaciones del MCER y de los currículos catalanes de lenguas extranjeras. Identificar y analizar los rasgos característicos de buenas prácticas docentes en aulas de lengua 1 Identificar y analizar los rasgos característicos de buenas prácticas docentes en aulas de lengua extranjera. Autoevaluar la propia práctica docente, identificar fortalezas y debilidades y proponerse un plan de mejora concreto y realista. Utilizar los conocimientos didácticos, lingüísticos y discursivos avanzadospara escribir, adaptar y editar textos orales y escritos adaptados a las necesidades de los estudiantes. Colaborar estrechamente con otros docentes en formación en el logro de los objetivos formativos, mediante la cooperación en la ejecución de las tareas asignadas. Con independencia de las certificaciones lingüísticas presentadas a la oficina de pre-inscripción, el estudiante que quiera matricular esta asignatura es un candidato a profesor o profesora de inglés, por lo cual es responsable de acceder al curso en condiciones de ser un buen modelo lingüístico. Por lo tanto, tiene que ser capaz de expresarse en lengua inglesa oralmente y por escrito con adecuación, fluidez y corrección gramatical, léxica y fonética tanto en situaciones ordinarias cómo en toda la variedad de situaciones profesionales: debates, informes, presentaciones orales, gestión de la comunicación al aula, explicaciones a profesionales y a alumnas, etc. También tiene que ser capaz de leer en lengua inglesa con un alto grado de comprensión textos informativos, y textos profesionales de divulgación e investigación. El MUFPS de la UAB se alinea con los planteamientos europeos de promoción activa de las competencias plurilingües. Así, se espera del estudiante una actitud receptiva, apreciativa y, en definitiva, abierta hacia el uso otras lenguas que no sean la de la propia especialidad, tanto si el estudiante las habla como si no.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [4310486]
Plan de estudios: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
12 p, 137.2 KB

Anglès
12 p, 134.7 KB

Castellà
12 p, 135.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2022-09-07, última modificación el 2023-01-18



   Favorit i Compartir