Google Scholar: citas
Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)

Título variante: Promoting cooperation in Project-based learning
Fecha: 2019
Resumen: Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. Després de repassar les condicions per a la cooperació, l‟article revisa els diferents moments del treball per projectes, per tal d‟aportar orientacions i suports que permetin al docent disposar de mecanismes per potenciar l‟aprenentatge cooperatiu, des del principi fins al final del projecte. No es tracta pas que el professorat els posi tots en pràctica en cada projecte, però sí que els conegui per poder emprar- los estratègicament, en funció del seu coneixement professional.
Resumen: Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. After reviewing conditions for cooperation, this paper goes through the different moments of project-based learning, in order to provide guidance and supports that allow the teacher to have tools to enhance cooperative learning, from the beginning to the end of the project. It is not about teachers putting all of them into practice in each project but knowing them well to be able to use them strategically, based on their professional knowledge.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; Versió publicada
Materia: Aprenentatge basat en projectes ; Aprenentatge cooperatiu ; Cooperació ; Treball en equip
Publicado en: Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124, ISSN 2339-7454

DOI: 10.32093/ambits.vi51.1425


12 p, 677.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2023-04-12, última modificación el 2023-12-17



   Favorit i Compartir