Educació per a una Justícia Global [105057]
Ion, Georgeta
Rifa Valls, Maria Montserrat
Empain, Joanna Genevieve
Sanchez Marti, Angelina
Agud Morell, Ingrid
Díaz Vicario, Anna
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Título variante: Education for a Global Justice
Título variante: Educación para una Justicia Global
Fecha: 2023-24
Resumen: L'objectiu d'aquest mòdul és presentar alguns dels principals debats i enfocaments per entendre els reptes en l'educació per a la justicia global i en la societat europea, així com per permetre als estudiants reflexionar de manera crítica sobre qüestions que promouen la inclusió social i escolar. Abordarem el tema de "Ciutadania global", evolució i present. Aprofundirem en com Europa forma 'Educació per a la ciutadania', discutint temes com la identitat i l'alteritat i revisant breument els reptes de la inclusió. Examinarem les trajectòries educatives dels migrants, les minories i els refugiats a Europa, i els factors d'èxit i narratives d'identitats migrants i educatives. Es contemplarà l'objectiu de l'educació a través d'una reconceptualització de com es pot utilitzar els coneixements i visió dels professors i els estudiants per tractar amb grups multiculturals, fomentar camins educatius positius, estratègies per desenvolupar el paper actiu dels estudiants i promoure-hi aules més democràtiques. Una de les eines que utilitzarem al llarg del curs és l'Índex per a la Inclusió (Booth i Ainscow, 2002) que ajuda els agents educatius a analitzar els temes tractats durant la setmana en la seva col·locació escolar. 1 setmana en la seva col·locació escolar. Competències: - Analitzar i interpretar críticament el concepte de ciutadania global i educació ciutadana a Europa - Identificar la participació a la institució com a clau per a l'educació ciutadana i la participació sociopolítica - Analitzar les trajectòries dels estudiants immigrants per construir una educació inclusiva. - Crear un entornd'aprenentatge inclusiu, creatiu i democràtic i incorporar l'aprenentatge cooperatiu al seu ensenyament. - Participar en estratègies per millorar la participació activa dels alumnes en les aules de ciutadania.
Resumen: The purpose of this module is to present some of the main debates and approaches to understand challenges in citizenship education and in European society as well as to enable students to reflect critically about issues that promote social and school inclusion. We will address the topic of 'Global justice evolution and present. We will go deeper on how Europe shapes "global justice", discussing topics such as identity and otherness, and briefly overview the challenges of inclusion. We will examine the educational trajectories of migrants, minorities and refugees in Europe, and the factors of success and narratives of migrant identities and education. The purpose of education will be contemplated with a reconceptualization of how it can be utilized to equip teachers and students to apply their knowledge and vision to deal with multicultural groups, foster positive educational paths, engage in strategies to develop pupils' active role, and promote more democratic classrooms. One of the tools we will use throughout the course is the Index for Inclusion (Booth & Ainscow, 2002) which helps educational agents to 1 throughout the course is the Index for Inclusion (Booth & Ainscow, 2002) which helps educational agents to analyze the issues addressed during the week in their school placement. Skills aims - the students will: - Analyze and critically interpret the concept of global citizenship and citizenship education in Europe - Identify participation in the institution as the key for the citizenship education and socio-political participation - Analyze the trajectories of immigrant students to construct an inclusive education. - Create an inclusive, creative learning and democratic environment, and incorporate cooperative learning into their teaching. - Engage in strategies to enhance pupils' active role in citizenship classrooms for participation.
Resumen: El propósito de este módulo es presentar algunos de los principales debates y enfoques para comprender los desafíos en la educación para la la justicia global y en la sociedad europea, así como permitir a los estudiantes reflexionar críticamente sobre temas que promueven la inclusión social y escolar. Abordaremos el tema de 'Ciudadanía global', evolución y presente. Profundizaremos en la forma en que Europa da forma a la "Educación para la ciudadanía", discutiendo temas como la identidad y la otredad, y resumiremos brevemente los desafíos de la inclusión. Examinaremos las trayectorias educativas de los migrantes, las minorías y los refugiados en Europa, y los factores de éxito y narrativas de las identidades y la educación de los migrantes. El propósito de la educación se contemplará con una reconceptualización de cómo se puede utilizar para equipar a los maestros y estudiantes para que apliquen sus conocimientos y visión para tratar con grupos multiculturales, fomentar caminos educativos positivos, participar en estrategias para desarrollar el papel activo de los alumnos y promover Aulas más democráticas. Una de las herramientas que usaremos a lo largo del curso es el Índice de inclusión (Booth & Ainscow, 2002) que ayuda a los agentes 1 que usaremos a lo largo del curso es el Índice de inclusión (Booth & Ainscow, 2002) que ayuda a los agentes educativos a analizar los problemas abordados durante la semana en su ubicación escolar. Objetivos de habilidades - los estudiantes pueden: - Analizar e interpretar críticamente el concepto de ciudadanía global y educación para la ciudadanía en Europa. - Identificar la participación en la institución como la clave para la educación ciudadana y la participación sociopolítica. - Analizar las trayectorias de los estudiantes inmigrantes para construir una educación inclusiva. - Crear un ambiente inclusivo, creativo y democrático de aprendizaje, e incorporar el aprendizaje cooperativo en su enseñanza. - Participar en estrategias para mejorar el papel activo de los alumnos en las aulas de ciudadanía para la participación.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Educació Primària [2500798]
Plan de estudios: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
3 p, 98.8 KB

Anglès
3 p, 98.3 KB

Castellà
3 p, 98.8 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-07, última modificación el 2023-09-16



   Favorit i Compartir