Temes de Ciència Actual [100092]
Muñoz Tapia, Ramon
Baroni, Simone
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències

Título variante: Current Scientific Matters
Título variante: Temas de Ciencia Actual
Fecha: 2023-24
Resumen: Aquesta assignatura s'imparteix simultàniament com a assignatura de primer curs (obligatòria) en els graus de 1 Aquesta assignatura s'imparteix simultàniament com a assignatura de primer curs (obligatòria) en els graus de Matemàtiques, Física i com assignatura de quart curs (optativa) en els graus de Química, Ciències Ambientals, Nanociència i Nantecnologia, Matemàtiques de dades (de la facultat de Ciències) i en els graus de Biologia, Microbiologia i Genètica (de la facultat de Biociències) . Els objectius formatius són els mateixos, però hi haurà aspectes de l'assignatura (tipologia dels treballs, avaluacions. . . ) que podran ser diferents segons el curs (primer o quart) i grau de l'estudiant. Objectius formatius: Ampliar la visió i l'interès de l'alumne cap a diferents camps de la ciència, més enllà de l'especialitat que estiguin cursant. Adquirir una visió interdisciplinària de la ciència. Analitzar i reflexionar sobre les relacions entre ciència, gènere, cultura i societat. Proporcionar a l'alumne claus per al coneixement i la comprensió bàsica de temes de frontera en la ciència actual, presentats amb caràcter divulgatiu. Adquirir competències transversals. Aprendre a redactar un treball científic que acompleixi amb estàndards de qualitat formal i saber-lo exposar en públic. Reflexionar sobre la naturalesa de la ciència. Conscienciar sobre la perspectiva de gènere en la ciència i en la societat.
Resumen: This subject is taught simultaneously as a first-year subject (compulsory) in the Mathematics and Physics 1 This subject is taught simultaneously as a first-year subject (compulsory) in the Mathematics and Physics degrees, and as a fourth year subject (optional) in the Degrees of Computational Mathematics and Analytical Data of Chemistry, Environmental Sciences, Nanoscience and Nanotechnology ( of the faculty of Sciences) and in the degrees of Biology, Microbiology and Genetics (of the Faculty of Biosciences). The training objectives are the same, but there will be aspects of the subject (type of work, assessments . . . ) that may be different depending on the course (wether is the first or the fourth) and the degree followed by the student. Training objectives: Expand the vision and interest of the student towards different fields of science, beyond the specialty they are studying. Acquire an interdisciplinary vision of science. Analyze and reflect on the relationships between science, gender, culture and society. Provide the student basic understanding of frontier topics in current science, presented in a pedagogical and accessible manner. Acquire transversal competences. Learn how to write a scientific work that complies with formal quality standards and know how to expose it in public. Reflect on the nature of science. Raise awareness of the gender perspective in science and society.
Resumen: Esta asignatura se imparte simultáneamente como asignatura de primer curso (obligatoria) en los grados de Matemáticas y Física, y como asignatura de cuarto curso (optativa) en los grados de Matemática Computacional y Analítica de Datos, Química, Ciencias Ambientales, Nanociencia y Nantecnologia (de la 1 Computacional y Analítica de Datos, Química, Ciencias Ambientales, Nanociencia y Nantecnologia (de la facultad de Ciencias) y en los grados de Biología, Microbiología y Genética (de la facultad de Biociencias). Los objetivos formativos son los mismos, pero habrá aspectos de la asignatura (tipología de los trabajos, evaluaciones . . . ) que podrán ser diferentes según el curso (primer cuarto) y grado del estudiante. Objetivos formativos: Ampliar la visión y el interés del alumno hacia diferentes campos de la ciencia, más allá de la especialidad que estén cursando. Adquirir una visión interdisciplinaria de la ciencia. Analizar y reflexionar sobre las relaciones entre ciencia, género, cultura y sociedad. Proporcionar al alumno claves para el conocimiento y la comprensión básica de temas de frontera en la ciencia actual, presentados con carácter divulgativo. Adquirir competencias transversales. Aprender a redactar un trabajo científico que cumpla con los estándares de calidad formal y saberlo exponer en público. Reflexionar sobre la naturaleza de la ciencia. Concienciar sobre la perspectiva de género en la ciencia y en la sociedad.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Microbiologia [2500502] ; Matemàtiques [2500149] ; Biologia [2500250] ; Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [2503740] ; Ciències Ambientals [2501915] ; Nanociència i Nanotecnologia [2501922] ; Genètica [2500890] ; Física [2500097]
Plan de estudios: Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1208] ; Grau en Física [1281] ; Grau en Física i Grau en Química [1287] ; Grau en Matemàtica Computacional i Analítica de Dades [1403] ; Grau en Ciències Ambientals [1435] ; Grau en Ciències Ambientals i Grau en Geologia [1436] ; Grau en Ciències [1473] ; Grau en Matemàtiques [777] ; Grau en Biologia [812] ; Grau en Microbiologia [816] ; Grau en Genètica [833] ; Grau en Ciències Ambientals [959] ; Grau en Nanociència i Nanotecnologia [983]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
9 p, 130.2 KB

Anglès
9 p, 121.7 KB

Castellà
9 p, 122.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-14, última modificación el 2023-09-16



   Favorit i Compartir