Laboratori Integrat [102612]
Gomez, Nestor
Ariño Carmona, Joaquín
Folch Albareda, Josep Maria
Genescà, Anna
Casamayor Gracia, Antonio
Amills i Eras, Marcel
Sole Canal, Mireia
Anglada Pons, Teresa
Massafret Surinyach, Ot
Barcia, Carlos
Zurera Egea, Coral
Rodriguez Muñoz, Marina
Alonso Alonso, Sandra
Noce, Antonia
Duro-Sánchez, Santiago
Andreu Cortés, Sandra
Ballester Devis, Maria
Ribas Cabezas, Laia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària

Título variante: Integrated Laboratory
Título variante: Laboratorio Integrado
Fecha: 2023-24
Resumen: Els objectius de l'assignatura se centren en l'adquisició de competències en el marc de la formació pràctica de l'alumnat: la seva iniciació al treball pràctic de laboratori i la seva familiarització amb les tècniques més utilitzades en els camps de la Bioquímica, la Biologia Molecular i la Biologia Cel·lular. Pel que fa a l'assignatura de Bioquímica en aquestes practiques s'apliquen i amplien en el laboratori alguns dels conceptes teòrics explicats tant en les classes magistrals com en els seminaris. En aquesta assignatura l'alumnat ha d'adquirir els coneixements i habilitats que li donin una visió el més complerta possible dels mètodes utilitzats en la purificació i manipulació de proteïnes i de DNA. Per tal de consolidar els coneixements teòrics de cinètica enzimàtica l'alumnat realitzarà experimentalment la determinació de les constants cinètiques d'un enzim. Així mateix es reforçaran els coneixements d'integració del metabolisme mitjançant la determinació en animals sans i diabètics de determinats metabòlits alterats en aquesta malaltia. Així mateix, l'alumnat també adquiriria els coneixements necessaris per a la determinació de certs paràmetres biològics que li seran una referència a l'hora d'establir diagnòstics clínics en el seu futur com a veterinari. Un altre dels objectius de l'assignatura és donar a conèixer a l'alumnat les eines informàtiques necessàries per a l'obtenció d'informació sobre les diferents molècules biològiques o per a la cerca bibliogràfica. La pràctica de Genètica Molecular aplicada a espècies domèstiques té com a principal objectiu que l'estudiantat es familiaritzi amb les tècniques diagnòstiques basades en la utilització de marcadors moleculars. A partir de mostres de sang de porc i de llet cabra/vaca, l'estudiant/ta ha d'extreure ADN genòmic. Posteriorment, es duu a terme el diagnòstic de la síndrome d'estrès porcí, mitjançant PCR-RFLP, i aixi mateix s'infereix l'origen de la mostra de llet (cabra o vaca) emprant una PCR espècie-específica basada en l'analisi de l'ADN mitocondrial. La comprensió i domini d'aquestes tècniques té importància tant des d'el punt de vista de diagnòstic de malalties hereditàries com de certificació de l'origen de determinats aliments o productes d'interès farmacèutic. Pel que fa als continguts referents a Biologia Cel·lular, les pràctiques en el laboratori se centren en l'aprenentatge de tècniques bàsiques específiques d'aquest camp i de les característiques pròpies del treball de laboratori. Concretament, es marquen els següents objectius: consolidar la pràctica en la utilització del microscopi òptic i la preparació de mostres per a aquest tipus de microscòpia, observar diferents tipus de cèl·lules i estructures cel·lulars, aprendre a interpretar imatges obtingudes amb diferents tipus de microscopis, observar la divisió mitòtica en diferents tipus de cèl·lules per comprendre el funcionament del fus mitòtic i l'anell contràctil, observar la divisió meiòtica en cèl·lules germinals i comprendre els processos de recombinació meiòtica i observar la fecundació i primers estadis del desenvolupament embrionari.
Resumen: The objectives of the subject are focused on the acquisition of competencies in the framework of the student's practical training: his introduction to practical laboratory work and his familiarization with the most used techniques in the fields of Biochemistry, Molecular Biology, and Cell Biology. As for the subject of Biochemistry in these practices, some of the theoretical concepts explained in the expositive teaching sessions and in the seminars are applied and extended in the laboratory. In this subject, the student must acquire the knowledge and skills that give him/her a vision as complete as possible of the methods used in the purification and manipulation of proteins and DNA. In order to consolidate the theoretical knowledge of enzymatic kinetics, the student will experimentally determine the kinetic constants of an enzyme. Likewise, the knowledge of metabolism integration will be strengthened through the determination in healthy and diabetic animals of some altered metabolites in this disease. Also, the student would also acquire the necessary knowledge for the determination of certain biological parameters that will be a reference when establishing clinical diagnoses in his/her future as a veterinarian. Another of the objectives of this subject is to make known to the student the necessary computer tools for obtaining information on the different biological molecules or for the bibliographic search. The practice of Molecular Genetics applied to domestic species aims to familiarize the student with diagnostic techniques based on the use of molecular markers. From samples of pig blood and goat/cow milk, the student must extract genomic DNA. Subsequently, the diagnosis of porcine stress syndrome is carried out using PCR-RFLP, and the origin of the milk sample (goat or cow) is also inferred using a specific-species PCR based onthe analysis of mitochondrial DNA. The understanding and mastery of these techniques are important from the point of view of the diagnosis of hereditary diseases as well as for the certification of the origin of certain foods or products of pharmaceutical interest. With regard to the contents related to Cell Biology, the practices in the laboratory focus on the learning of basic techniques specific to this field and the characteristics of the laboratory work. Specifically, the following objectives are set: to consolidate the practice in the use of an optical microscope and the preparation of samples for this type of microscopy, to observe different cell types and cell structures, to learn to interpret images obtained with different types of microscopes, to observe the mitotic division in different types of cells to understand the operation of the mitotic axis and the contractile ring, to observe the meiotic division in germ cells and to understand the processes of meiotic recombination and to observe the fertilization and first stages of embryonic development.
Resumen: Los objetivos de la asignatura se centran en la adquisición de competencias en el marco de la formación práctica del alumnado: su iniciación al trabajo práctico de laboratorio y su familiarización con las técnicas más utilizadas en los campos de la Bioquímica y la Biología Molecular y la Biología Celular. En cuanto a la asignatura de Bioquímica en estas prácticas se aplican y amplían en el laboratorio algunos de los conceptos teóricos explicados tanto en las clases magistrales como en los seminarios. En esta asignatura el alumnado debe adquirir los conocimientos y habilidades que le den una visión lo más completa posible de los métodos utilizados en la purificación y manipulación de proteínas y de DNA. Con el fin de consolidar los conocimientos teóricos de cinética enzimática, el alumnado realizará experimentalmente la determinación de las constantes cinéticas de una enzima. Asimismo se reforzarán los conocimientos de integración del metabolismo mediante la determinación en animales sanos y diabéticos de determinados metabolitos alterados en esta enfermedad. Asimismo, el alumnado también adquirirá los conocimientos necesarios para la determinación de ciertos parámetros biológicos que le serán una referencia a la hora de establecer diagnósticos clínicos en su futuro como veterinario. Otro de los objetivos de la asignatura es dar a conocer al alumnado las herramientas informáticas necesarias para la obtención de información sobre las diferentes moléculas biológicas o para la búsqueda bibliográfica. La práctica de Genética Molecular aplicada a especies domésticas tiene como principal objetivo que el estudiantado se familiarice con las técnicas diagnósticas basadas en la utilización de marcadores moleculares. A partir de muestras de sangre de cerdo y de leche cabra/vaca, el/la estudiante debe extraer DNA genómico. Posteriormente, se lleva a cabo el diagnóstico del síndrome de estrés porcino, mediante PCR-RFLP, y asimismo se infiere el origen de la muestra de leche (cabra o vaca) empleando una PCR especie-específica basada en el análisis del DNA mitocondrial. La comprensión y dominio de estas técnicas tiene importancia tanto desde el punto de vista de diagnóstico de enfermedades hereditarias como en la certificación del origen de determinados alimentos o productos de interés farmacéutico. En cuanto a los contenidos referentes a Biología Celular, las prácticas en el laboratorio se centran en el aprendizaje de técnicas básicas específicas de este campo y de las características propias del trabajo de laboratorio. Concretamente, se marcan los siguientes objetivos: consolidar la práctica en la utilización del microscopio óptico y la preparación de muestras para este tipo de microscopía, observar diferentes tipos de células y estructuras celulares, aprender a interpretar imágenes obtenidas con diferentes tipos de microscopios, observar la división mitótica en diferentes tipos de células para comprender el funcionamiento del huso mitótico y el anillo contráctil, observar la división meiótica en células germinales y comprender los procesos de recombinación meiótica y observar la fecundación y primeros estadios del desarrollo embrionario. 2.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Veterinària [2502445]
Plan de estudios: Grau en Veterinària [955]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 109.4 KB

Anglès
6 p, 108.6 KB

Castellà
6 p, 109.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-14, última modificación el 2024-05-03



   Favorit i Compartir