Teoria i Història de la Representació [44816]
Corral Fulla, Anna
Jane Llige, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Título variante: Theory and History of Representation
Título variante: Teoría e Historia de la Representación
Fecha: 2023-24
Resumen: El mòdul pretén oferir a l'estudiant (i) les eines necessàries per abordar l'anàlisi dels textos i espectacles des d'una perspectiva semiològica, (ii) promoure una reflexió a l'entorn dels elements constitutius del text dramàtic i espectacular, i alhora (iii) veure'n l'evolució al llarg del temps, la qual cosa suposa l'estudi dels trets distintius dels diferents períodes de la història de la representació teatral. Per tant, es tindran en compte (i) els diferents agents que intervenen en la posada en escena (autors, traductors, directors, actors i espectadors); (ii) els diversos components escènics que operen a la representació teatral (espai de la representació, espai representat i escenografia; el temps representat i el temps de la representació; l'acció; l'actor, el personatge i el públic; el text; i altres elements materials com la il·luminació, el so, la música, el maquillatge. . . ); i (iii) les condicions en què es duu a terme la seva creació i representació. A més de l'anàlisi detallada de textos i autors teatrals canònics (Shakespeare, Molière, Brecht, Jarry, Beckett, Jelinek. . . ), s'analitzaran textos teòrics que han marcat l'evolució del fet teatral (Aristòtil, Diderot, Lessing, Txékhov, Artaud, Brecht, Grotowski, Kantor, etc. ) fins arribar a estètiques performatives més recents de "límits 1 Txékhov, Artaud, Brecht, Grotowski, Kantor, etc. ) fins arribar a estètiques performatives més recents de "límits fluids" que permeten perspectives noves d'allò humà i subjectiu.
Resumen: The module aims to offer students (i) the necessary tools to approach the analysis of texts and performances from a semiological perspective, (ii) to promote reflection on the constituent elements of dramatic and spectacular text, and at the same time (iii) to see the evolution over time, which involves the study of the distinctive traits of the different periods in the history of theatrical representation. Therefore, it will take into account (i) the different agents involved in staging (authors, translators, directors, actors and spectators); (ii) the different scenic components that operate in theatrical performance (performance space, represented space and scenography; the time represented and the time of the performance; the action; the actor, the character and the audience; the text; and other material elements such as lighting, sound, music, make-up, etc. ). . . . ); and (iii) the conditions in which it is created and performed. In addition to a detailed analysis of canonical texts and playwrights (Shakespeare, Molière, Brecht, Jarry, Beckett, Jelinek. . . ), theoretical texts that have marked the evolution of theatre (Aristotle, Diderot, Lessing, Txékhov, Artaud, Brecht, Grotowski, Kantor, etc. ) will be analysed. ) until arriving at more recent performative aesthetics of "fluid limits" that allow new perspectives on the human and subjective. 1.
Resumen: El módulo pretende ofrecer al estudiante (i) las herramientas necesarias para abordar el análisis de los textos y espectáculos desde una perspectiva semiológica; (ii) promover una reflexión en torno a los elementos constitutivos del texto dramático y espectacular, y al mismo tiempo (iii) ver su evolución a lo largo del tiempo, lo que supone el estudio de los rasgos distintivos de los diferentes períodos de la historia de la representación teatral. Por tanto, se tendrán en cuenta (i) los diferentes agentes que intervienen en la puesta en escena (autores, traductores, directores, actores y espectadores); (ii) los diversos componentes escénicos que operan en la representación teatral (espacio de la representación, espacio representado y escenografía; el tiempo representado y el tiempo de la representación; la acción; el actor, el personaje y el público; el texto y otros elementos materiales como la iluminación, el sonido, la música, el maquillaje. . . ); y (iii) las condiciones en las que se lleva a cabo su creación y representación. Además del análisis pormenorizado de textos y autores teatrales canónicos (Shakespeare, Molière, Brecht, Jarry, Beckett, Jelinek. . . ), se analizarán textos teóricos que han marcado la evolución del hecho teatral (Aristóteles, Diderot, Lessing , Chéjov, Artaud, Brecht, Grotowski, Kantor, etc. ) hasta llegar a estéticas 1 (Aristóteles, Diderot, Lessing , Chéjov, Artaud, Brecht, Grotowski, Kantor, etc. ) hasta llegar a estéticas performativas más recientes de "límites fluidos" que permiten perspectivas nuevas de lo humano y subjetivo.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, anglès, castellà
Titulación: Estudis Teatrals [4318300]
Plan de estudios: Màster Universitari en Estudis Teatrals [1538]
Documento: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 110.7 KB

Anglès
6 p, 109.7 KB

Castellà
6 p, 110.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Materiales académicos > Guías docentes

 Registro creado el 2023-07-28, última modificación el 2023-09-16



   Favorit i Compartir