Analysis of descriptions by Catalan-speaking individuals with aphasia and cognitive impairment
Salmons Llussa, Io (Universitat Autònoma de Barcelona)
Muntané Sánchez, Helena (Hospital Sant Rafael)
Gavarró Algueró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)

Fecha: 2023
Resumen: Description and narrative tasks are used to evaluate and investigate the language production abilities of people with language impairments (e. g. Schönberger et al. , 2014; Mueller et al. , 2018; Cummings, 2019). The aim of the present study is to investigate the abilities of Catalanspeaking individuals with chronic aphasia (IWA) and with cognitive impairment (IWCI) in comparison with those of healthy controls, and also to evaluate the scoring system of the Catalan version of the Comprehensive Aphasia Test (CAT-CAT; Swinburn et al. 2004, Salmons et al. , 2021).
Nota: This study was funded by project PID2022-138413NB-I00.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Pòster de congrés
Materia: Aphasia ; Catalan ; Cognitive impairment ; Assessment ; Description ; Narrative task
Publicado en: Academy of Aphasia. Reading, : 2023



1 p, 805.5 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > Centro de Lingüística Teórica (CLT)
Contribuciones a jornadas y congresos > Pósters

 Registro creado el 2023-09-28, última modificación el 2023-10-04



   Favorit i Compartir