Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/28441
La comunicació educativa des de l'enfocament hermenèutic
Pagès, Anna

Data: 1991
Resum: El artículo tipifica la acción educativa desde la significación que los planteamicntos de la teoría hermenéutica otorga la comunicación. La acción comunicativa es designada por la hermenéutica contemporánea (GADAMER) como un "largo esfuerzo de comprensión". Se trata de una actividad productiva, en oposición a la teoría del romanticismo alemán - DILTHEY - que se elabora desde un horizonte de sentido determinado, el cual entra en relación dialéctica con otro.
Resum: This article reflects on educational action through the categories that hermenutics gives to communication. Communication is considered by contemporary hermenutics (GADAMER) as a "long effort of comprehension". It is a productive activity made from an horizon of sense which gets in a dialectical relatlon with the other. It is possible to understand the educational action as an interpretative reciprocity opened to thc other, from which "self-comprehension" emerges. These must be the basic conditions for communicational dialogue, that the educator must stimulate and enhance through a solid historical and linguistical formation and through questioning situational experiences.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Educar, N. 18 (1991) p. 27-39, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/42305


14 p, 691.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-09-08, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir