Google Scholar: citas
El teatre : comunicació i educació
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)

Fecha: 1991
Resumen: Cada cop és més gran la força que pren el teatre com a metodologia de formació personal i social. Les potencialitats que, en aquest sentit, presenta han fet que, en aquests darrers anys, fos més i més present en els programes i plans de formació i educació sota la forma de dramatitzacions i de teatre infantil. Tanmateix, altres fenòmens com ara el teatre popular, el teatre de barri o el "teatro campesino", mostren la seva funcionalitat respecte l'aprenentatge personal i interactiu en el si de les comunitats. El teatre constitueix una experiència que permet viure impulsos, emocions, sentiments i conductes que, a la vida quotidiana, normalment són reprimits. Tot allò prohibit a la realitat pot ésser viscut al teatre sense cap perill. Estem en el camp de la simulació, de la comunicació, i en l'àmbit de la "catarsi". La finalitat que hauria de guiar i orientar qualsevol tipus d'intervenció escolar i/o socioeducativa que utilitzés el teatre com a metodologia de treball, independement la tipologia de destinataris als que vagi adreçada i les determinacions de l'ambient, seria la d'ampliar o implementar els registres comunicatius de les persones.
Resumen: Every time is more the strength theatre is taking as a personal and social training methodology. The potentialities that, in this sense, presents have made that in these last years, was more and more present in the programmes, training and education schemes under the shape of dramatisations and childrend theatre. Anyway, other phenomenon like popular theatre, the district-theatre or the "peasant theatre" show their functionality with regard to the personal and interactive learning in the bosom of the community. Theatre constituites an experience that permits to live impulses, emotions, feelings and behaviors that, in the daily life, are normally repressed. All that forbiden in reality can be lived without any danger. We are in the field of simulation, of comunication, and in the field of "Katarsis". The goal that should guide and counsel any kind of school or socio/educative intervention that whould use theatre as a working methodology, independently from the kind or target gruup to whom it is adressed and the environment determinations would be to enlarge or implement the comunicative registers of the persons.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Educar, N. 18 (1991) p. 73-91, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/42309
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v18-ucar
DOI: 10.5565/rev/educar.502


20 p, 941.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-09-09, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir