Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/28472
Cosmos de la comunitat versus caos de l'individu
Bou, Guillem

Data: 1991
Resum: D'una banda, la comunitat científica desenvolupa un tipus de coneixement, representatiu de la cultura que neix del logos grec, i que es caracteritza per la seva contrastabilitat. D'altra banda, cada individu (considerat cognitivament com a un univers tancat) es regeix per unes regles de pensament totalment alienes i enfrontades a les d'ús habitual de la comunitat. Qui contrastarà, doncs, el saber contrastable? Per a resoldre aquest problema de comunicació la societat compta amb l'Educador-Comunicador; però si ens endinsem en la psicopedagogia, trobem que no li espera una tasca gens fàcil i que cal vigilar certs principis importants per a prendre decisions. La discussió del tema s'emmarca i s'aplica a la Refoma de l'Ensenyament que es porta a terme actualment en el nostre país.
Resum: On one side, the Scientific Comunity developes a special kind of knowledge, representative of the culture arised from the Greek Logos, charactherized by the contrastability of results. On the other side, every individual (considered cognitively as a closed universe) uses mles of thinking absolutely divorced and oppossed to these of habitual use in the Comunity. Who will constrast, then, the contrastable knowledge? To solve this problem of comunication, society disposes of the Educator-Comunicator; but when we go deeply into psychopedagogy, we find a difficult work for him and several important principles which cannot be ignored. The discussion of the topic is placed in the Educational Reform developed nowadays in our country.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Publicat a: Educar, N. 18 (1991) p. 93-105, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/42310


14 p, 696.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-09-09, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir