El Pràcticum PIV-PV del Grau d'Educació Primària de la UAB : Una mirada a la complexitat i la gestió
Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2024
Descripció: 39 pag.
Resum: Aquest document té per objectiu descriure per escrit el funcionament del PIV-PV, el pràcticum que es porta a terme a 4t curs del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB. Aquest objectiu respon al fet que aquest pràcticum ha estat observat habitualment com un àmbit bastant disfuncional i complex de gestionar en el context concret de la titulació del Grau. L'objectiu és clarificar-ne el marc general en un triple sentit: 1) quina és la informació necessària per portar-ne a terme la coordinació, 2) quines són les fonts d'aquesta informació, i 3) quins canals s'han d'establir entre fonts i Coordinació perquè aquesta informació no es perdi pel camí. Essencialment, l'organització d'un pràcticum consisteix a unir tres pols: un alumne, un tutor i una escola. El nivell de complexitat que cal afrontar per arribar a aquest objectiu canvia d'un pràcticum a l'altre segons diverses variables. En el cas que ens ocupa, com ja he esmentat, es tracta d'un nivell de complexitat bastant elevat. Ens en podem fer una idea comparant sumàriament els quatre pràcticums que es porten a terme en la titulació: PI, PII, PIV i PV (aquests dos darrers sempre els posem junts i amb un guió perquè es fan seguits i en el mateix curs; pel que fa al PIII, aquí no el contemplem perquè es tracta d'una assignatura que no implica estada al centre): en nombre d'hores, de tutors implicats, de calendaris, de mencions, etc. el PIV-PV és força més complex que els altres dos. El text que segueix s'organitza amb 13 apartats a partir dels epígrafs del Quadre 1. Al final d'alguns apartats s'hi inclouen dos tipus d'informació més: "Observació" (qüestions puntuals que cal tenir en compte) i "Cas" (anècdotes que il·lustren situacions amb què ens hem trobat, emprant pseudònims quan calgui). Els indiquem amb cos de lletra més petit i requadres de color crema i blau, respectivament. L'objectiu del document és ajudar les persones implicades en el pràcticum (vicedeganat de pràctiques, coordinadors actuals i futurs, tutors, mentors, equips directius i estudiants) a entendre'n la complexitat organitzativa i alhora la rellevància en la formació dels futurs docents de primària.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Documents institucionals
Matèria: Grau d'Educació Primària ; Pràcticum ; 4t curs ; Organització



40 p, 1.8 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Llibres i col·leccions > Documents institucionals

 Registre creat el 2024-02-02, darrera modificació el 2024-05-04



   Favorit i Compartir