Google Scholar: cites
Uso de los ciclos de aprendizaje para la enseñanza de destrezas de razonamiento científico y de sistemas conceptuales
Lawson, A. E.

Data: 1994
Resum: This paper deals with an important tool in science education, learning cycles. The author covers this topic through a historical perspective about their origins, a theoretical position about their use (covering the nature of declarative and procedural knowledge and the constructive process of formation of concepts and the relationship of the latter with conceptual change), and concludes with a description of the three types of learning cycles and their accomplishment of improving students' declarative and procedural knowledge. The examples along the text are specially devoted to biology.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 165-187, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n2-lawson
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21356
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4439


23 p, 1.4 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-11-18, darrera modificació el 2022-03-06



   Favorit i Compartir