Google Scholar: cites
Evolución y simbiosis de las propensiones esenciales en el escenario de la enseñanza de las ciencias experimentales
Sauleda Parés, N.
Martínez Ruiz, M. A.

Data: 1994
Resum: The main prospects on science teaching are analyzed. The recent paradiglns in computer technology have enabled the development of a second generation of instructional design. Additionally, breakthroughs in neuroscience provide a new focus to ecology in the field of science teaching in the general scenario defined by the theory of evolution. The authors have the conviction that the time has arrived for a new curriculum in sciences based on a symbiosis between computer technology, instructional design and neurobiology. As a consequence, curricular projects in sciences must be especially centered upon neuronal education. Finally, the incidence cif the science of complexity and the concept edge of chaos in education is considered.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 246-253, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21363
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n2-sauleda-martinez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4446


9 p, 520.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-11-19, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir