Google Scholar: citas
Historia, filosofía y enseñanza de las ciencias : la aproximación actual
Matthews, M. R.

Fecha: 1994
Resumen: This paper traces the use of, and arguments for, the history and philosophy of science in school science courses. Specific attention is paid to the British National Curriculum proposals and to the recommendations of the US Project 2061 curriculum guidelines. Some objections to the inclusion of historical material in science courses are outlined and answered. Mention is made of the Piagetian thesis that individual psychological development mirrors the development of concepts in the history of science. This introduces the topic of idealisation in science. Some significant instances are itemised where science education has, at its considerable cost, ignored work in philosophy of science. Arguments for the inclusion of the history and philosophy of science in science teacher etlucation programmes are given. The paper finishes with a list of topical issues in present science education where collaboration between science teachers, historians, philosophers, and sociologists would be of considerable benefit.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 2 (1994) p. 255-277, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21364
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v12-n2-matthews
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4447


24 p, 1.5 MB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2008-11-19, última modificación el 2022-02-19



   Favorit i Compartir