Diferents vies per a treballar aspectes d'arqueologia i patrimoni en el currículum de l'ESO i el batxillerat
Ojuel Solsona, Maria (IES Badalona-7 (Badalona, Catalunya))

Data: 1996
Resum: La introducció de l'arqueologia a l'ESO respon perfectament als plantejaments de la reforma de l'ensenyament secundari: pel que fa als continguts procedimentals, estableix incògnites o preguntes que estimulen l'alumnat a plantejar-se hipòtesis i a elaborar estratègies per a resoldre-les; i pel que fa als continguts actitudinals, ajuda a valorar el patrimoni històrico-artístic. Pel que fa al Batxillerat, les matèries optatives de centre i, sobretot, el Treball de Recerca, permeten introduir l'alumnat en la investigació arqueològica i en la valoració del patrimoni, preparant-lo i orientant-lo cap a la seva futura integració en el món acadèmic i laboral.
Resum: La introducción de la arqueología en la E. S. O. responde perfectamente a los de planteamientos dela reforma de la enseñanza secundaria: en lo que se refiere a los contenidos procedimentales, establece incógnitas o preguntas que estimulan al alumnado a plantearse hipótesis y a elaborar estrategias para resolverlas; y en lo referente a los contenidos actitudinales, ayuda a valorar el patrimonio histórico-artístico. En lo referente al Bachillerato,las materias optativas de centro y, sobretodo, el Trabajo de Investigació, permiten introducir al alumnado en la investigación arqueológica y en la valoración del patrimonio, preparándolo y orientándolo hacia su futura integración en el mundo académico y laboral.
Resum: The introcution of archeology in the new compulsory seconfary schools levels adapts perfectly to the statements of Spanish eduction reform. In respect to the procedural contents, archaeology raises questions that stimulate the pupils to formulate hypothesis and to propose strategies in order to solve them. Respecting post compulsory secondary school courses, the free choice subjects of every school ans, specially, the so called research Project, make feasible to introduce pupils to archaeological research and heritage valuation. In this way their future integration in academic and professional world is facilitated.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Treballs d'arqueologia, N. 4 (1996) p. 32-40, ISSN 2339-6490

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/123051


9 p, 49.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Treballs d'arqueologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-12-01, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir