Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/34533
Aplicación de un modelo de calidad para evaluar experiencias e-learning en el Espacio Europeo Universitario
Ejarque González, Elena
Buendía García. Félix
Hervás Jorge, Antonio

Títol variant: Application of a quality model to evaluate e-learning experiences in the european higher education area.
Títol variant: Aplicació d’un model de qualitat per avaluar experiències e-learning en l’espai europeu universitari
Data: 2008
Resum: Durante los últimos años, las comunidades universitarias han dedicado grandes esfuerzos para integrar nuevas tecnologías a fin de mejorar sus procesos de aprendizaje. En este sentido, la mayoría de las universidades europeas han incorporado plataformas de e-learning que sirven de apoyo y complementan el modelo clásico de enseñanza. Sin embargo, la utilización de estas plataformas no siempre es suficiente para mejorar los procesos de enseñanza y aprendizaje. Por este motivo, se hacen necesarios métodos de diseño y evaluación de procesos educativos basados en plataformas de e-learning que tratarán de garantizar los objetivos de aprendizaje fijados. Este trabajo está orientado a evaluar este tipo de experiencias y, más específicamente, a proporcionar un procedimiento que utilice un modelo de calidad y que sirva de guía en la evaluación de experiencias educativas apoyadas en plataformas de e-learning.
Resum: Nowadays, Universities and other higher education institutions invest a lot of resources to integrate Information & Communications Technologies (ICT) in their learning processes. In particular, e-learning platforms have been incorporated to support the traditional campus-based activities. However, the application of these platforms is not enough to improve learning and teaching processes. Innovative methods are required to design and evaluate ICT enhanced learning experiences that contribute to change the traditional face-toface teaching in this context. This work is focused on evaluating this kind of experiences and more specifically, on providing procedures to guide their evaluation when e-learning platforms are used.
Resum: Durant els últims anys, les comunitats universitàries han dedicat grans esforços a integrar noves tecnologies per millorar els seus processos d’aprenentatge. En aquest sentit, la majoria de les universitats europees han incorporat plataformes d’e-learning que serveixen de suport i complementen el model clàssic d’ensenyament. Tanmateix, la utilització d’aquestes plataformes no sempre és suficient per millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge. Tanmateix, amb la utilització d’aquestes plataformes no sempre n’hi ha prou per millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge. Per aquest motiu, es fan necessaris mètodes de disseny i avaluació de processos educatius basats en plataformes d’e-learning que tractaran de garantir els objectius d’aprenentatge fixats. Aquest treball està orientat a avaluar aquest tipus d’experiències i, més específicament, a proporcionar un procediment que utilitzi un model de qualitat i que serveixi de guia en l’avaluació d’experiències educatives basades en plataformes d’e-learning.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Experiència e-learning ; Mètode d’avaluació ; Model de qualitat ; Campus virtual ; Experiencia e-learning ; Método de evaluación ; Modelo de calidad ; E-learning experience ; Evaluation method ; Quality framework ; E-learning platform
Publicat a: Educar, N. 41 (2008) p. 11-28, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/124453


18 p, 104.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-02-23, darrera modificació el 2016-12-01



   Favorit i Compartir