Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/34536
Nuevo enfoque de la práctica educativa del Programa UNIGIS Girona. Algunas reflexiones sobre las claves del cambio
Boix, Gemma
Armisen, Suani

Títol variant: New approach to the educational practice of UNIGIS Girona Program Thinking about the keys of change.
Títol variant: Nou enfocament de la pràctica educativa del Programa UNIGIS Girona : algunes reflexions sobre les claus del canvi
Data: 2008
Resum: En los últimos años, se ha debatido mucho sobre el nuevo modelo pedagógico que promueve el nuevo espacio de educación superior. Este artículo recoge la experiencia del Programa UNIGIS de formación a distancia en SIG, que se imparte desde la Universidad de Girona, como ejemplo innovador de la aplicación de una nueva metodología de aprendizaje. La iniciativa es fruto, en gran medida, de las influencias europeas y de los sistemas de aprendizaje que llevan a cabo distintas universidades de nuestro continente. En un estudio a distancia que sustenta el proceso formativo en plataformas e-learning, resulta fundamental que éstas faciliten la implementación del modelo pedagógico sobre el cual se desarrolla el programa de formación, pero sin olvidar el papel clave que desempeñan las personas implicadas.
Resum: During the last years a new pedagogical model promoted by the European Higher Education Area it has been discussed. This article gathers the experience of UNIGIS Girona distance learning program in GIS, which is organized by University of Girona, as an innovating example of a new learning methodology application. The initiative is due to the European influences and the learning systems that different European universities are carrying out. In a remote study, where educational processes are based on e-learning platforms, is fundamental that these platforms facilitate the opportunity to apply the pedagogical model, but without forgetting the key paper that the implied people play.
Resum: En els últims anys, s’ha discutit molt al voltant del nou model pedagògic que promou el nou espai europeu d’educació superior. Aquest article recull l’experiència del Programa UNIGIS de formació a distància en SIG, que s’ofereix des de la Universitat de Girona, com a exemple innovador de l’aplicació d’una nova metodologia d’aprenentatge. La iniciativa és fruit, en gran mesura, de les influències europees i dels sistemes d’aprenentatge que duen a terme diverses universitats del nostre continent. En un estudi a distància que dóna suport al procés formatiu en plataformes e-learning, esdevé fonamental que aquestes facilitin l’aplicació del model pedagògic sobre el qual es desenvolupa el programa de formació, però sense oblidar el paper clau que hi tenen les persones implicades.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: E-learning ; Aprenentatge cooperatiu ; Constructivisme ; Learning by doing ; Moodle ; Competències ; Activitats d’aprenentatge ; Tecnologia ; Aprendizaje cooperativo ; Constructivismo ; Competencias ; Actividades de aprendizaje ; Tecnología ; Cooperative learning ; Constructivism ; Skills ; Learning’s activities ; Technology
Publicat a: Educar, N. 41 (2008) p. 41-50, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/124456


10 p, 80.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-02-23, darrera modificació el 2016-12-01



   Favorit i Compartir