Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/35187
Reforma i contrareforma de la formació professional a la LGE i a la LOGSE : alguna lliçó de la història recent per a la situació actual?
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)

Data: 2005
Resum: L'objectiu de l'article és fer un breu resum de la història recent de la formació professional reglada a Catalunya i a Espanya, per entendre millor els canvis recents i donar llum a les discussions actuals sobre l'ensenyament secundari en general i la formació professional en particular. A partir dels pocs estudis que han dedicat una atenció especial a la formació professional, es fa un recorregut històric per les propostes legislatives del segle XX, amb un especial èmfasi a les lleis de 1970 i 1990, així com la configuració final que va marcar l'aplicació de les diferents normatives. La dinàmica de reforma i contrareforma educativa ha estat recurrent en la història de l'educació espanyola, dinàmica que no és aliena a la política educativa de principis del segle XXI. En aquest sentit, la persistència de la formació professional com a via segregada de la via acadèmica ha superat els diferents intents d'integrar- la a l'ensenyament secundari.
Resum: This article is a short summary of vocational educational training (inside the educational system) in Catalonia and Spain over the last few decades. The objectives are to understand the recent changes and to shed some light on the current discussion on the secondary school, particularly the vocational training track. Studies in this field do not abound, but the main laws enacted throughout the Twentieth Century with some contributions by social scientists. The main focus is on the comparison between two laws, enacted in 1970 and 1990, and the contrast between these laws and the results of their implementation. Reform and counter-reform have often been present in the Spanish history of education, and this process is now also on the policy agenda. In this regard, vocational training is always beside and below the academic track, and all attempts at integration in the secondary school have failed.
Drets: L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; publishedVersion
Matèria: Formació professional ; Educació secundària ; Reforma de l’educació ; Política educativa ; Secondary education ; Educational policy ; Vocational educational training
Publicat a: Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 8 (2005) , p. 263-282, ISSN 1134-0258

Adreça alternativa: http://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/741
Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223088


20 p, 119.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2009-03-17, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir