Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/35316
L’ús de textos científics a les classes de física i química
Seba Font, Elena

Data: 2009
Resum: La finalitat d’aquest article és donar a conèixer el treball dut a terme durant una llicència d’estudis que va sorgir des de la convicció que la comprensió de lectures científiques és una habilitat necessària per a una persona amb una educació bàsica i que no es treballa a l’aula o no s’hi dedica prou temps. S’han seleccionat 152 textos científics classificats per temes, tipus i nivell. S’ha estudiat àmpliament la teoria de l’argumentació de Perelman i Olbrechts-Tyteca, el model d’Ogborn, les tipologies textuals, les estructures textuals segons Van Dijk, els mapes lògics de Thagard i la relació entre text i il·lustracions, per tal de dissenyar un marc teòric d’anàlisi de textos científics que proporcioni criteris per a seleccionar les lectures que es proposin dins de les matèries de Física i Química a l’ESO i al Batxillerat.
Drets: Tots els drets reservats.
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Aprenentatge de les ciències ; Literatura científica ; Argumentació ; Perelman ; Model d’Ogborn ; Estructures textuals ; Mapes lògics de Thagard ; Tipologia textual
Publicat a: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 12 (2009) p. 10-14, ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/128718


5 p, 46.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-03-23, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir