Contra Product Red. Una revisió crítica del màrqueting amb causa
Alfonso Escuder, Pilar

Títol variant: Against Product Red. A Critical Revision of Cause Related Marketing
Data: 2008
Resum: El dia 26 de gener de 2006, en el Fòrum Mundial de Davos, Paul Bono Hewson i Bobby Shriver -president de DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- anunciaren al món la creació de Product Red, una marca de marques constituïda per un grup de multinacionals, inicialment AMEX, The Gap, Emporio Armani i Converse, que s'havien atorgat llicència per fabricar i vendre productes Red amb el compromís de lliurar un percentatge dels seus beneficis al Fons Global per a la lluita contra la sida a l'Àfrica. Tenint en compte el primer any d'existència d'aquesta nova marca solidària, l'article proposa una revisió crítica del màrqueting amb causa per tal d'establir les correlacions entre aquesta pràctica publicitària i la revalorització de l'economia de mercat, la mercantilització creixent de les relacions socials, i el retrocés de l'espai públic no mercantilitzat.
Resum: On 26th January 2006 at de Davos summit of world leaders, Paul Bono Hewson and Bobby Shriver -chairman of DATA (Debt, Aids, Trade, Africa)- made the announcement of the creation of Product Red. This brand of brands is made up of a group of multinational corporations such as AMEX, The Gap, Emporio Armani and Converse, which make and sell Red products with the commitment to donate a percentage of their profits to the Global Fund to fight aids in Africa. Taking into account the first year of existence of the new charitable brand, this article propounds a critical revision of Cause Related Marketing in order to establish the correlation between this advertising practice and the appreciation of a free market economy, the growing mercantilism of social relationships, and the backward step for the public sphere.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Màrqueting amb causa ; Solidaritat internacional ; Responsabilitat social corporativa ; Economia de mercat ; Consumisme ; Culpa ; Espai públic ; Productes Red ; Fons global ; Marketing con causa ; Solidaridad internacional ; Responsabilidad social corporativa ; Economía de mercado ; Consumismo ; Espacio público ; Productos Red ; Fondo global ; Cause Related Marketing ; International charity ; Corporate Social Responsibility ; Free market economy ; Consumerism ; Guilt ; Public sphere ; Product Red ; Global Fund
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 37 (2008) p. 49-67, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/138544


19 p, 122.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2009-03-31, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir