Google Scholar: citas
Agressivitat i adolescència : un problema social?
Martínez, Roger
Rovira, Marta 1969-

Fecha: 2001
Resumen: La preocupació per l'agressivitat a les escoles de secundària ha augmentat considerablement durant els darrers anys. En aquest article, fonamentat en una recerca empírica duta a terme en instituts de secundària, intentem proporcionar eines per comprendre el fenomen de l'agressivitat com a element intrínsec en les relacions socials quotidianes a l'adolescència. Analitzem com l'agressivitat s'estructura socialment d'una manera concreta segons la localització social i cultural, especialment a partir del gènere i la classe social. També aprofundim en l'agressivitat a partir de tres dimensions: 1) les jerarquies establertes a l'escola entre els joves; 2) la segregació entre nois i noies i els seus mons de vida, i 3) la importància del control i l'autocontrol.
Resumen: La preocupación por la agresividad en los centros de secundaria ha aumentado considerablemente durante los últimos años. En este artículo, fomentado en base a una investigación empírica llevada a cabo en institutos de secundaria, intentamos proporcionar herramientas para comprender el fenómeno de la agresividad como elemento intrínseco en las relaciones sociales cotidianas de la adolescencia. Analizamos como la agresividad se estructura socialmente de una forma concreta según la localización social y cultural, especialmente a partir del género y la clase social. También profundizamos en la agresividad a partir de tres dimensiones: 1) las jerarquías establecidas en la escuela entre los jóvenes; 2) la segregación entre chicos y chicas y sus mundos de vida, y 3) la importancia del control y autocontrol.
Resumen: In Catalonia (Spain) there is a growing concern about agressiveness in secondary schools. In this article, based on an empirical research carried out in secondary schools, we try to provide tools to understand agressiveness as an inherent element of everyday social relations in adolescence. We analyze how agressiveness is socially structured depending on social and cultural position, particularly in relation to gender and social class. We also analyze agressiveness from three different dimensions: 1) school hierarchical pecking-order; 2) segregation between boys and girls and their life worlds; 3) the importance of control and self-control.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Agressivitat ; Adolescència ; Cultura juvenil ; Educació i gènere ; Agresividad ; Adolescencia ; Educación y género ; Agressiveness ; Adolescence ; Youth culture ; Education and gender
Publicado en: Papers : revista de sociologia, N. 65 (2001) , p. 47-79, ISSN 2013-9004

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/25622
Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v65-martinez-rovira
DOI: 10.5565/rev/papers/v65n0.1706


33 p, 173.4 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Papers
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir