Effects of competition over quality-adjusted price indexes : an application to the Spanish automobile market
Guerra Hernández, Ana Isabel
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada

Fecha: 2007
Descripción: 20 p.
Resumen: Using a newly constructed data set, we calculate quality-adjusted price indexes after estimating hedonic price regressions from 1988 to 2004 in the Spanish automobile market. The increasing competition was favoured by the removal of trade restrictions and the special plans for the renewal of the Spanish automobile fleet. We find that the increasing degree of competition during those years led to an overall drop in automobile prices by 20 percent which implied considerable consumer gains thanks to higher market efficiency. Additionally, our results indicate that loyalty relevance and discrepancies in automobile reliability declined during those years. This is captured.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia Aplicada. Documents de treball
Colección: Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; 0707
Documento: Working paper
Materia: Automòbils ; Indústria i comerç ; Espanya



17 p, 78.1 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Departamento de Economía Aplicada. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2009-07-14, última modificación el 2024-05-26



   Favorit i Compartir