(Molina i Escobar) dir.
Data: |
2008 |
Resum: |
La present recerca aporta l'anàlisi de la figura femenina que es representa en l'escena teatral actual a partir de tres grans personatges clàssics: Ofèlia, Antígona i Medea. En la figura d'Ofèlia conflueix el debat sobre les dones-aigua de Katia Kavanova; l'enamorament i adulteri de Madame Bovary i la recerca d'identitat femenina de Nora, d'Ibsen. A partir d'Antígona i la seva rebel·lió, s'inscriuen artistes contemporànies com Angélica Liddell, Cindy Sherman i Marta Carrasco. El personatge de Medea, tractat a partir del mite, permet analitzar l'evolució de la feminitat cap a una nova manera d'entendre i representar la realitat en l'escena contemporània: la dona viril. Finalment, es demostra com Sarah kane conclou i aglutina les tres figures anteriors i desenvolupa la síntesi de la dona de l'Amor i la Mort. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Filologia Catalana : estudis de literatura i lingüística [2503998] |
Col·lecció: |
Facultat de Filosofia i Lletres. Departament de Filologia Catalana. Treballs de recerca de postgrau |
Document: |
Treball final de grau |
Matèria: |
Personatges literaris ;
Antígona (Mitologia grega) en la literatura ;
Medea (Mitologia grega) en la literatura ;
Ofèlia (Personatge de ficció) |