Constrained school choice : an experimental study
Calsamiglia, Caterina
Haeringer, Guillaume
Klijn, Flip
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Fecha: 2008
Descripción: 31 p.
Resumen: The literature on school choice assumes that families can submit a preference list over all the schools they want to be assigned to. However, in many real-life instances families are only allowed to submit a list containing a limited number of schools. Subjects' incentives are drastically affected, as more individuals manipulate their preferences. Including a safety school in the constrained list explains most manipulations. Competitiveness across schools play an important role. Constraining choices increases segregation and affects the stability and efficiency of the final allocation. Remarkably, the constraint reduces significantly the proportion of subjects playing a dominated strategy.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Colección: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Colección: Working papers ; 757.08
Documento: Working paper
Materia: Elecció social



31 p, 234.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Working papers > Unidad de Fundamentos del Análisis Ecocómico. Documentos de trabajo

 Registro creado el 2009-07-15, última modificación el 2024-05-26



   Favorit i Compartir