Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/45390
Disseny d'itineraris d'educació ambiental en ambients de fons de vall
Neret (Grup de recerca)
Blanch Codó, Mireia
Guerrero Martínez, Maria Ester
Marsiñach Sangra, Albert
Boada, Martí, 1949-
Rieradevall, Joan
Masqué Barri, Pere
Duch Cortinas, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències

Data: 2007
Descripció: 192 p.
Resum: L'anàlisi de l'estat actual dels equipaments i activitats d'educació ambiental (EA) en l'àmbit del Parc Natural de l'Alt Pirineu (PNAP) ha detectat un grau de desenvolupament molt baix d'aquesta disciplina. Per aquest motiu, s'elabora una nova eina, amb l'objectiu d'establir unes pautes per a l'elaboració d'una activitat d'EA concreta: els itineraris d'EA; i així ampliar l'escassa oferta actual. El protocol per al disseny d'itineraris d'EA, dóna unes directrius per a estandarditzar la descripció i l'anàlisi de la zona proposada. La finalitat del qual és facilitar i agilitar la implantació d'itineraris que presentin unes condicions mínimes establertes. La eficiència d'aquesta eina, queda verificada amb els resultats obtinguts en la realització de dues proves pilot en dues zones amb possibilitats de desenvolupar-hi itineraris d'EA. Una de les zones ha quedat descartada, per l'incompliment d'un dels criteris que s'ha definit en el protocol com a imprescindibles pel bon desenvolupament de l'activitat que es planteja. Mentre que en l'altre zona, el compliment de totes aquestes condicions o criteris, fan viable la implantació de l'itinerari d'EA, duent a terme així el seu posterior disseny. Malgrat l'estudi es centri en un espai natural protegit concret, és una eina que pretén ser extrapolable en d'altres espais d'aquesta categoria.
Resum: El análisis del estado actual de los equipamientos y actividades d'educación ambiental (EA) en el ámbito del Parque Natural del Alto Pirineo (PNAP) ha detectado un grado de desarrollo muy bajo de la disciplina. Por esta razón, se elabora una nueva herramienta, con el objetivo de establecer unas pautas para la elaboración de una actividad de EA determinada: los itinerarios de EA; y así ampliar la escasa oferta actual. El protocolo para el diseño de itinerarios de EA, marca unas directrices para estandarizar la descripción y el análisis de la zona propuesta. Su finalidad es facilitar y agilizar la implantación de itinerarios que presenten unas mínimas condiciones establecidas. La eficiencia de la herramienta se verifica mediante los resultados conseguidos en la realización de dos pruebas piloto en dos zonas con posibilidades de desarrollo de itinerarios de EA. Una de las zonas queda descartada, por el incumplimiento de uno de los criterios que se define en el protocolo como imprescindible por el buen desarrollo de la actividad que se plantea. Mientras que en la otra zona, el cumplimiento de todas estas condiciones o criterios, hacen viable la implantación del itinerario de EA, realizando así su posterior diseño. Aunque el estudio se localice en un espacio natural protegido (ENP) concreto, es una herramienta que pretende ser extrapolable en otros espacios de esta categoría.
Resum: An analysis of the current state of the facilities and activities for environmental education (EE) in within the High Pyrinees Natural Park (HPNP) has found a very low level of development in this field. Because of the above mentioned, a new tool has been developed, with the purpose of establishing a set of procedures aimed at the development of a specific activity in the field of EE: EE routes; so as to increase the now insufficient number on offer. This protocol for the design of routes interesting from an EE point of view, gives a set of directives so as to create a standard in the description and analysis of the given area. The aim of this protocol is to help in the creation of routes that contain a group of previously established minimum requirements. The efficiency of this tool is proved by the results achieved in two preliminary tests in two areas in which it is conceivable that such routes (EE) might be established. One of these areas has been discarded due to it failing to meet one of the guidelines defined in the protocol as essential in the development of the activity here being examined. On the other hand, the other area meets all the requirements, and is viable for the establishment of an EE route. Even though the survey focuses only on one protected natural area, it is a tool designed to be used in other similar areas.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Català.
Document: bachelorThesis
Matèria: Educació ambiental ; Metodologia ; Catalunya ; Itineraris de la natura

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/5276


Annex 1
13 p, 6.8 MB

Annex 2 Material didàctic
33 p, 2.8 MB

Projecte de final de carrera
(part 1)

192 p, 7.1 MB

Projecte de final de carrera
(part 2)

40 p, 5.8 MB

Resum del projecte
10 p, 767.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Ciències Ambientals. Projectes de final de carrera

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2016-06-11



   Favorit i Compartir