Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/45525
Realidad y perspectivas de la formación por competencias en la universidad
García San Pedro, María José
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2008
Resum: Este trabajo de investigación se articula en dos apartados. El primero indaga críticamente los antecedentes conceptuales del paradigma de las competencias, su aplicación al contexto de la Educación Superior y los modelos de formación por competencias vigentes en el contexto español e internacional. El segundo apartado describe los resultados de una investigación fenomenográfica desarrollada en cuatro titulaciones universitarias españolas que han puesto en práctica la formación por competencias. Los casos estudiados permiten ver la dimensión práctica que adquiere la formación por competencias en el contexto universitario, sus posibilidades, dificultades y los factores de éxito que han acompañado los modelos en el marco del Proceso de Boloña.
Resum: Aquest treball d'investigació s'articula en dos apartats. El primer indaga críticament els antecedents conceptuals del paradigma de les competències, la seva aplicació al context de l'Educació Superior i els models de formació per competències vigents en el context espanyol i internacional. El segon apartat descriu els resultats d'una investigació fenomenogràfica desenvolupada en quatre titulacions universitàries espanyoles que han posat en pràctica la formació per competències. Els casos estudiats permeten veure la dimensió pràctica que adquireix la formació per competències en el context universitari, les seves possibilitats, dificultats i els factors d'èxit que han acompanyat els models en el marc del Procés de Bolonya.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: bachelorThesis
Matèria: Educació -- Planificació

Adreça alternativa: http://hdl.handle.net/2072/8999


328 p, 2.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera

 Registre creat el 2009-07-15, darrera modificació el 2016-10-19



   Favorit i Compartir