Web of Science: 0 cites, Google Scholar: cites
Representaciones ecológicas en la infancia y estilos de vida
Villuendas, Ma. Dolores (Universidad de Granada. Facultad de Psicología)
Liébana, José A. (Universidad de Granada. Facultad de Psicología)
Fernández, Remedios (Universidad de Granada. Facultad de Psicología)
Córdoba Alcaide, Francisco (Universidad de Granada. Facultad de Psicología)

Títol variant: Ecological Representations in Childhood and Lifestyles
Data: 2005
Resum: En aquest treball, hi analitzem diferents concepcions de les funcions simbòliques de les representacions, i des d'aquest plantejament indaguem si els nens i les nenes de diferents cultures i edats mostren similituds en els estils i en les maneres d'entendre la vida i el seu manteniment. Estudiem els dibuixos d'una illa imaginària que han produït nens i nenes -de sis a dotze anys- de l'Argentina, Colòmbia, l'Espanya i Anglaterra. Un dibuix de com la veurien en el moment d'arribar-hi i un altre de la mateixa illa després d'un any de viure-hi. Les produccions pictòriques han permès fer l'apropament a les representacions ecològiques dels infants dels diferents països i a les transformacions que introdueixen en l'ambient natural per a la seva adaptació.
Resum: In this paper, we analyse the different conceptions of the symbolic functions of representations. Based on this we explore if boys and girls of different cultures and age groups show similarities in their ways of understanding life and how it is maintained. We studied two pictures of an imaginary island drawn by six to twelve year-old children from Argentina, Colombia, Spain and Great Britain. One of the pictures represented the island as they would see it on arrival to the island and the other one represented the island one year later. The pictures allowed us to approach the ecological representations of the children in their different countries as well as the transformations that they introduce in the natural environment to adapt to it.
Resum: En este trabajo, analizamos diferentes concepciones de las funciones simbólicas de las representaciones, y desde este planteamiento indagamos si niños y niñas de distintas culturas y edades muestran similitudes en los estilos y formas de entender la vida y su mantenimiento. Estudiamos dos dibujos de una isla imaginaria que han producido niños y niñas -de seis a doce años- de Argentina, Colombia, España e Inglaterra. Un dibujo de cómo la verían a la llegada y otro de la misma isla pasado un año de vivir en ella. Las producciones pictóricas han permitido el acercamiento a las representaciones ecológicas de los niños y las niñas de los diferentes países y a las transformaciones que introducen en el ambiente natural para su adaptación a él.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Representacions ecològiques en la infància ; Ecologia i estils de vida ; Diferències i semblances culturals ; Ecological representations in childhood ; Ecology and lifestyles ; Cultural differences and similarities ; Representaciones ecológicas en la infancia ; Ecología y estilos de vida ; Diferencias y semejanzas culturales
Publicat a: Educar, N. 36 (2005) p. 13-30, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/39737
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v36-villuendas-liebana-fernandez-cordoba
DOI: 10.5565/rev/educar.182


18 p, 676.7 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-29, darrera modificació el 2022-07-14



   Favorit i Compartir