Google Scholar: cites
La Formació permanent del professorat centrada en institucions d'educació secundària
Martín, Elena de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Data: 2005
Resum: Aquest article està basat en el treball d'investigació realitzat durant el curs 2000-2001 sobre el desenvolupament de la formació permanent del professorat de secundària, concretament a través del model de formació en centres. La formació dels docents als centres educatius és un model de formació permanent del professorat denominat, al llarg del temps, de diverses maneres: «formació en centres», «formació centrada en l'escola», «desenvolupament professional basat en el centre», «formació basada en la pràctica professional», etc. Aquest model de formació considera el centre educatiu com a eix generador de l'activitat formativa, la qual es desenvolupa segons les característiques del centre i del seu professorat, permet que els participants prenguin part en el seu disseny i fomenta l'autoformació. La seva aplicació afavoreix el desenvolupament professional i del centre a través del treball en equip, potenciant processos d'investigació aplicada i de contrast d'experiències, vinculant els coneixements teòrics a la pràctica, amb la finalitat de donar solució a les situacions problemàtiques i a les necessitats que es deriven de la pràctica docent. La seva consolidació i el seu desenvolupament continu permetran que sorgeixin processos d'innovació i de canvi en el sistema educatiu.
Resum: This article is based on the research work during 2000-2001 entitled The Ongoing Training of Teaching Staff in Secondary Education Centres in Barcelona. The general objective: Provide a descriptive study of the ongoing training of the teaching staff, specifically as regards In-Centre Training which will in turn provide information on how to create or improve the training procedures aimed at the professional development of the centre educational and obtain an optimum educational function. The training of the teaching staff in educational centres known as «In-Centre Training», «In-School Training», «Based-based Professional Training», etc. This training model considers the educational centre as the generating motor of the training activity. The training program is developed according to the characteristics of each centre and its teaching staff and allows for the participants to take part in its design as well as promoting self-training. Its application favours the professional development of the staff and the centre through teamwork, the promotion of procedures of applied research and contrast of experiences, linking theoretical knowledge to practical experience with the objective of providing solutions to controversial situations and needs arising within the teaching environment. Its consolidation and ongoing development will allow for the emergence of innovative procedures and changes within the Educational System.
Resum: Este artículo está basado en el trabajo de investigación realizado durante el curso 2000- 2001 sobre el desarrollo de la formación permanente del profesorado de secundaria, concretamente a través del modelo de formación en centros. La formación de los docentes en los centros educativos es un modelo de formación permanente del profesorado denominada, a lo largo del tiempo, de distintas maneras: «formación en centros», «formación centrada en la escuela», «desarrollo profesional basado en el centro», «formación basada en la práctica profesional», etc. Este modelo de formación considera el centro educativo como eje generador de la actividad formativa, la cual se desarrolla según las características del centro y de su profesorado, permite que los participantes tomen parte en su diseño y fomenta la autoformación. Su aplicación favorece el desarrollo profesional y del centro a través del trabajo en equipo, potenciando procesos de investigación aplicada y de contraste de experiencias, vinculando los conocimientos teóricos a la práctica, con el fin de dar solución a las situaciones problemáticas y a las necesidades que se derivan de la práctica docente. De su consolidación y continuo desarrollo, emergerán procesos de innovación y cambio en el sistema educativo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formació permanent ; Desenvolupament professional ; Desenvolupament del centre educatiu ; Projectes de formació en centres ; Ongoing training ; The professional development ; Development of the centre educational ; The project in-school training ; Formación permanente ; Desarrollo profesional ; Desarrollo del centro educativo ; Proyectos de formación en centros
Publicat a: Educar, N. 36 (2005) p. 97-106, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/48850
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v36-de-martin
DOI: 10.5565/rev/educar.198


10 p, 336.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-30, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir