Google Scholar: citations
¿Qué pueden aportar a los enseñantes los diferentes enfoques de la didáctica de las matemáticas? (segunda parte)
Brousseau, G. (Université de Bordeaux 1)

Date: 1991
Abstract: In the first part of this paper we raised the question of whether a customized theory of the didactics of mathematics was legitimate and presented and overview of such a theory. This second part analyses the contribution from and constraints the classical approaches and social practices on which they rely, and discusses the relationship between mathematics and its didactics.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 10-21, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51351
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v9-n1-brousseau
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4681


12 p, 801.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2009-10-26, last modified 2022-02-13



   Favorit i Compartir